Waarom wordt vaak gesuggereerd dat de hemel boven ons is?

De hemel is toch ''een andere plek''........waarom wordt vaak gesuggereerd dat de hemel boven ons zou zijn, termen zoals: ''hoog in de hemel''....waar komt dat vandaan?
waarom kijken wij vaak naar boven als wij ''Hemel'' bedoelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Omdat er boven ons een oneindige verte is, waar men duizenden jaren geleden, toen het begrip 'hemel' ontstond
nog geen flauwe notie van had.

Een sterrenlucht is mooi, dus daar zal het wel goed toeven zijn.
En er is ruimte genoeg, want je kon niet verder kijken
dan je kon kijken.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat in de bijbel staat dat Jezus is opgevaren ten hemel op de dag die wij nu Hemelvaartsdag noemen.
Als iemand op gaat is het meestal zo dat hij omhoog gaat.

Verder denk ik dat de hemel, de mooie lucht meer tot de verbeelding spreekt dan het binnenste van de aarde om maar een tegengesteld voorbeeld te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar WAAROM, is dat boven?
waarom wordt dat gesuggereerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christenen zijn geneigd om de bijbel aan te nemen. Er zijn talloze passages in de bijbel aan te wijzen waaruit blijkt dat de hemel boven ons is. Jezus sloeg zijn ogen op naar de hemel. Mozes, tijdens zijn woestijntocht, beklom een berg, en God daalde af.
Ik denk dat in de tijd dat de bijbel is geschreven de hemel als boven is gezien omdat dat een soort oneindig, dus ook oneindig groot is. Precies zoals God wordt gezien.
Aangeleerd, we doen alleen maar na wat een ander ooit voordeed...
En omdat iedereen dat doet, is de hemel ook het gebied dat boven ons is, waar de zon en de maan staan soms...

Allemaal aangeleerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat 'onder' ons de aarde is, dus daar kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen boven en beneden in de kosmos (heelal).
Wat voor jou boven is, is voor Australiërs onder. We zijn immers tegenvoeters van elkaar! Als er een hemel is, is hij dus overal.
Die andere suggestie stammen nog uit de middeleeuwen, toen de paus beweerde dat de aarde plat was, ondanks dat Socrates500 jaar daarvoor al bewezen had dat hij rond was.
Geloof du nooit gelovigen, maar volg je verstand.

Toegevoegd na 2 dagen:
du=dus

Natuurlijk was het niet Socrates. Wie voor het eerst opperde dat de aarde bolvormig zou zijn, is niet bekend, maar in de tijd van Aristoteles (382-322 v.Chr.) was het een algemeen bekend en aanvaard feit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk, foutje dus.
Wie voor het eerst opperde dat de aarde bolvormig zou zijn, is niet bekend, maar in de tijd van Aristoteles (382-322 v.Chr.) was het een algemeen bekend en aanvaard feit.
Omdat boven ons de hemel is, EN onder ons de kuil!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er alleen maar poep uit je snavel komt.....hou je snavel dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is die kuil de Hel dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yepp!
omdat als wij aan de hemel denken wij denken aan:
- engels
- wolken
( en die hebben allemaal iets met hoogte te maken )
zitten in de hoogte althans.

zelf ben ik op zoek naar deze trap:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
engels? als in de taal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Hemel spreken ze Engels, wist je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yes, no , maybe
De hemel begint waar de aardkorst eindigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een hemel is,dan is die hier op aarde en zullen we hem zelf moeten creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de hemel op aarde, mooi. +