Is Aldebaran een zon geweest van een levende planeet?

Ik deed een beetje onderzoek naar de "zon" Aldebaran. Ik kwam er achter dat hij al een rode neus is wat betekent dat hij vroeger een zon was. Ik vroeg me toen af: is het mogelijk dat Aldebaran 5 miljard jaar geleden de zon was van een ander zonnestelsel waar weer een andere planeet met leven was die weer is opgeslokt door Aldebaran.

Ik stel het erg op prijs als ik op bepaalde dingen word verbeterd want daar word ik alleen maar slimmer van.

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat Ritsuka met zijn of haar opmerking dat het niet meer te achterhalen is op zich gelijk heeft. Er zijn aanwijzingen dat Aldebaran een dubbelster is. Dit is echter zeer moeilijk om aan te tonen. Maar als dat het geval is dan is de kans dat er ooit een planeet met leven is geweest een stuk kleiner omdat de banen van planeten dan veel instabieler zijn. Van planeten die ooit zijn opgeslokt door Aldebaran zullen we nooit een spoortje terug vinden. Overigens is Aldebaran volgens mij een van de weinjge sterren waar een ruimteschip van aarde naar op weg is. Pioneer 10 komt daar over 2 miljoen jaar aan.

Bronnen:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Aldebaran

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100