als de wereld vandaag zou vergaan hoe lang zouden de astronauten in het iss station nog leven?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik doel vooral op een giga overstroming of nieuw virus. De aarde blijft dus bestaan (en ook zijn zwaartekracht) maar de mensheid op aarde sterft uit en de wereld is onbewoonbaar voor mensen.,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat alles wordt geregeld vanaf de aarde zal dat niet lang zijn aangezien het ISS elk moment door de zwaartekracht naar de aarde toe trekt en dit gecorrigeerd wordt vanaf aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is denk niet heel lang meer omdat ze op een gegeven moment moeten bijtanken zoals eten brandstof enz. En dan kunnen ze niet even terug naar moederaarde om even langs de Dirk te gaan Bronnen:
- logische redenering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je twitter hebt moet je het even vragen aan @astro_andre (andré kuipers dus die nu in het iss rondzweeft) Hij weet het vast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik twitter niet, Wat is dat? (serieus, wel van gehoord..nooit in verdiept)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twitter is ook zo'n social media gebeuren. Mensen sturen berichtjes van max. 150 tekens naar hun volgers.
Je moet het maar eens opzoeken www.twitter.com
Ook als je zelf niet wil twitteren is het leuk want je kan berichten van allerlei bekende en minder bekende mensen volgen. André Kuiper stuurt regelmatig berichtjes en mooie foto's vanuit het ruimtestation.
Ik heb de bemanning gelukkig nieuwjaar gewenst en kreeg 2 dagen later een berichtje terug.

Het beste antwoord

Dat ligt voor het overgrote deel aan de voedselvoorraad die ze aan boord hebben. Als er geen voedsel meer wordt aangeleverd vanaf de aarde omdat de gehele mensheid, om welke reden dan ook, is opgehouden te bestaan, raakt de voedselvoorraad in het ISS dus ook op (ze zullen wel proberen met wat ze hebben zo lang mogelijk te doen). En zonder eten is het niet zo heel erg lang uit te houden (ook dit is variabel omdat de een langer zonder voedsel kan functioneren dan een ander).
Een andere belangrijke factor zijn de missie controle centra. In die MCC's wordt het ISS 24 uur per dag gemonitord en wordt ook in de gaten gehouden of het ISS niet te laag komt te zweven en of er niks in de weg zweeft waar het ISS tegenaan zou kunnen botsen. Want als het ISS tegen een stuk ruimtepuin zou botsen kan het ook snel gedaan zijn met de bemanning (hoewel ze daar uiteraard noodprocedures en een evacuatieplan voor hebben).

Toegevoegd na 4 minuten:
Een vrij actueel voorbeeld van het laatst genoemde:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe wil je 6,000,000,000,000,000,000,000,000 kilo laten vergaan? Denk je dat dit zomaar verdwijnt? Ik denk het niet. Dit gaat met zoveel geweld gepaard dat een propje dat daar 350 kilometer boven zweeft mee verdampt. Dus het antwoord is: misschien een paar seconden.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een giga overstroming of nieuw virus.!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Escape wel goed de vraag lezen er wordt niks gezegd dat de aarde verdwijnt.
Wel denk ik dat de vrager de mensheid bedoelt ipv de wereld
escape
12 jaar geleden
Er staat "de wereld vergaan". Niets meer en minder. Niets over de mensheid. Met een overstroming en/of een virus vergaat de wereld niet.
ik zie 2 opties in jouw vraag

de wereld vergaat met een grote knal, dan knalt de iss gewoon mee dus gelijk einde verhaal

of je bedoelt: de wereld wordt onleefbaar bijv door één of ander raar nieuw virus dat zich in 1 dag over de hele wereld verspreid. Dan houden ze het daar boven nog aardig lang uit en als ze er in slagen een oplossing te vinden kunnen ze zelfs weer terug daarna, is het wel erg eenzaam op aarde
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei en het zijn alleen mannen, dan sterft het menselijk ras toch nog uit.
;)
+1
Summo
12 jaar geleden
ha ha, daar had ik even niet aan gedacht, goed punt!!!!
snel werk maken van dat klonen dan maar.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! :) Ik doelde vooral op die 2e :)