Ja, alleen die is heel erg diep in de planeet zelf. Dit gedeelte bestaat meestal uit gesteenten en is de kern van de planeet. Van de gasreuzen in ons zonnestelsel is dit gesteenten ongeveer even groot als de aarde zelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja. En als je als bodem definieert de plaats waar je ophoudt met vallen, dan val je waarschijnlijk op vast CO2 en vast Methaan.
Reddie
10 jaar geleden
Het is maar de vraag, wat je bodem noemt. De kern van Jupiter bijvoorbeeld is een bol nikkel-ijzer met een diameter van 14000 km; de temperatuur is 25000 K en of je dan nog kunt spreken van een vaste stof? Er zijn wetenschappers, die vermoeden dat ook deze kern vloeibaar is. Dan is er helemaal geen bodem. Bodem is een menselijk begrip: iets waar je houvast door krijgt, waar je op kunt staan. Een gasplaneet is geen plaats voor een mens.