Welke onderzoeken gaan er uitgevoerd worden op Mars?

Met de Mars-one project gaan 4 mensen naar mars om daar o.a. onderzoeken te doen. Aan wat voor onderzoeken moet ik dan denken? Ik heb overal gezocht, maar nergens word uitgelegd wat die 4 mensen eenmaal op mars aangekomen nou gaan doen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In tegenstelling tot andere plannen en projecten wil Mars One de crew niet terugbrengen naar de Aarde maar deze permanent op Mars houden. In de jaren die hierop volgen, wil men de crew vervolgens nog uitbreiden zodat er uiteindelijk tegen 2033 een twintigtal mensen permanent zullen wonen op Mars. Het team achter dit ambitieuze en gewaagde project wil voor de realisatie van Mars One beroep doen op bestaande technologieën en samenwerken met andere grote commerciële ruimtevaartbedrijven. Daarnaast wil men van dit project ook een heus media-spektakel maken zodat de gewone man in de straat mee kan genieten van deze hele missie. Kostprijs van dit alles: 5 miljard euro!