in nederland komt de zon op in het oosten, china ligt in het oosten, waar komt daar de zon op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (12)

Ook in het oosten.

Toegevoegd na 46 seconden:
Voor het geval je het niet weet: De aarde is rond, dus waar je ook bent, je kunt altijd verder naar het oosten reizen, als je maar lang genoeg naar het oosten reist, kom je vanzelf wel terecht in waar eerst het westen was :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow net 4 seconden te laat:s
alweer:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat geleerd he :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde is inderdaad rond, net als een pannenkoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies goed, en zeer logisch +1.
Er is weer eens een minduimpje gever actief op de site, zie bij vele vragen zucht....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen we er dan ook niet meer afvallen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@peter: Nee, we kunnen er niet meer afvallen. Suniram heeft gelijk: aarde is rond net als een pannenkoek, op de onderkant houdt de stroop de mensen vast, zodat ze er niet af kunnen vallen :)
In het oosten..:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in het Oosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in het oosten, alleen dan eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL....euh...recht van boven? Nee, ook in het oosten. 'Metafysisch' in het 'westen' (Amerika).

Dat is het mooie aan dat de aarde rond is en om de zon cirkelt. Daardoor beweegt de zon voor de hele wereld 1 kant op door het hemelgewelf (daar konden ze zelfs met het idee platte aarde niets aan veranderen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zon komt altijd vanaf t oosten op.overal.de wereldbol draait altijd dezelfde kant op.maakt niet uit waar je staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook uit het Oosten. De Aarde is rond, voorbij China is Japan het Oosten en voor Japan is de VS weer het Oosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde draait elke dag een rondje om zijn eigen as steeds dezelfde kant op. Overal ter wereld komt de zon ‘s morgens aan de oostelijke kant op, zo wordt er gezegd en zo lijkt het ook, maar in werkelijkheid krijgt de aarde ‘s morgens door zijn draaiing de stilstaande zon (vanaf het oosten) weer in beeld.

enne..

China ligt in het oosten, maar heeft zelf ook een oostkant hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij zegt dat de zon stilstaat, maar je wilt niet weten hoe hard ons zonnestelsel door de melkweg wordt geslingerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Surinam: In mijn context staat de zon stil t.o.v. de aarde
Japan
Dit Aziatische land wordt wel 'het land van de Rijzende Zon' genoemd. De naam is gegeven door Chinese geleerden, die de zon bestudeerden. Logisch, want vanuit China gezien ligt Japan in het oosten en daar komt de zon op. Japanners noemen hun land 'Nihon' of 'Nippon'. Dat betekent 'de oorsprong van de zon'. Je ziet de zon ook terug in de Japanse vlag en volgens Japanners stamt hun vorstenhuis ook af van de zon.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke toevoeging op de vraag:)
De zon komt altijd op in de plaats waar ook de wijzen van daan komen! En bij ons is dat eerder dan bij jullie! Want ik woon in het oosten en hoor ook vaak de klok luiden,maar nog altijd weet ik niet waar....enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal in de wereld komt de zon in het oosten op, dus ook in China.