Het exacte moment van volle maan is als de maan precies tegenover de zon ten opzichte aarde bevindt. Dan is hij theoretish dus eigenlijk maar op de halve aarde te zien. In de praktijk is de volle maan wel ruim een dag te zien, dus overal op aarde zal men hem in de nacht van die dag zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vraag letterlijk nemend, is het antwoord, ja.
Volle maan is als de maan precies aan de andere kant van de aarde staat als de zon.
Op dat tijdstip is het volle maan.
Een ander punt is of die volle maan ook ergens op aarde zictbaar is.
Reddie
10 jaar geleden
Er is één bepaald tijdstip van Volle maan, op de minuut nauwkeurig en dat geldt voor de gehele aarde, namelijk als de zon, de aarde en de maan min of meer op 1 lijn liggen. Omdat Nederland en Turkije niet veel verschillen wat betreft de lengte, zal het verschijnsel zowel in beide landen te zien zijn. Als je heel precies bent, zou je kunnen zeggen dat als wij exact een Volle maan zien, dat dat in Turkije niet meer te zien is, omdat de maan daar dan al onder is.