Ook dat is door God geschapen. Zie Genesis 1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PS: het is heelal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
boeie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat je leraar Nederlands dat vooral niet lezen...
Volgens de wetenschap door een enorme knal, die je kunt terugberekenen door de beweging van objecten in het heelal om te keren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en hoe is die knal dan ontstaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij zijn onderdeel van een groter geheel. Ons heelal is als een atoom in een molecuul, de oerknal slechts een soort chemische reactie in het groot.
Als we dat toch eens wisten... Dan hoefde niet iedere godsdienst een eigen verhaaltje erover te verzinnen.

Een mogelijke theorie is te vinden in de oerknaltheorie (zie bron). Het belangrijkste argument voor deze theorie is het uitdijen van heelal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar miljard jaar geleden 13.7 om precies te zijn was er een oerknal. Deze oerknal is de oorzaak van alle materie en alle energie in het universum. Het probleem waar je dan mee zit is dat je blijft zitten met de vraag maar hoe is de oerknal ontstaan en wat was er dan voor de oerknal. Op deze vraag is wel een antwoord gegeven in de vorm van de snaar theorie. Echter deze is zo dusdanig ingewikkeld dat maar een handjevol mensen in de hele wereld snappen hoe dit werkt. Ik kan daar helaas dus geen antwoord op geven. Erg moeilijke vraag maar wel erg interessant ;-)