wat voor effect heeft een ontploffende waterstofbom in de ruimte/luchtledige ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Rontgenstraling van de initiele atoomexplosie, dan veel gammastraling door de thermonucleaire reacties, daarna weer wat Rontgenstraling van vervallende deeltjes, daarna komen er wat reactieproducten van de bom langsvliegen.
De problemen op Aarde bij explosies in de hoge atmosfeer (zeg maar ISS hoogte) ontstaan doordat de gammastralen reageren met de atomen hoog in de lucht en daar sterke electromagnetische effecten genereren, waardoor elektronische apparaten de geest gaan geven. Ook satellieten in de buurt zijn niet tegen die EMP bestand. De effecten zijn dus bijna identiek aan die van reusachtige zonnevlammen, Carrington events.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De materie van de bom zal zich verspreiden in de ruimte.
Als er niets in de buurt is waar brokstukken tegenaan kunnen botsen, wordt er ook niets beschadigd.
Reddie