Hoe ziet een kaarsvlam er in de ruimte uit?

Op de aarde heeft de kaarsvlam zijn karakteristieke vorm als gevolg van opstijgende warme lucht. in de ruimte is geen "opstijging" omdat daar geen zwaartekracht is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je bedoelt: in gewichtloze toestand, bijvoorbeeld in het ISSR waar wel zuurstof genoeg is?
Ik citeer uit de bron: 'Zo’n kaarsvlam is niet druppelvormig, maar een bol die onderaan is afgeplat, waar de vlam warmte afgeeft aan de kaars. Omdat de aanvoer van zuurstof in gewichtloosheid zo traag gaat, is de vlam niet heet, en blauw.'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is ook geen zuurstof - alles is vacuüm in de ruimte. Dus het is niet mogelijk om een kaars te branden.