Omdat hij heel erg duur is, en niet zo betrouwbaar. zie de ongelukken.
Een heel nieuw ontwerp lag boven hun begroting.
Reddie
10 jaar geleden
NASA heeft het SPACE SHUTTLE programma afgeschaft omdat dit programma toch niet zo veilig en efficiënt was als dat men had gedacht.

Op 28 februari 1986 verongelukte de grootste Space Shuttle de CHALLENGER tijdens de lancering waarbij 7 astronauten om het leven kwamen, waaronder een schooljuf genaamd Christa Mc. Auliffe. Zij was de eerste gewone burger die uitgeselecteerd was om mee te gaan. Er lekte brandstof uit de rechter stuwraket door een defect en daardoor vloog de shuttle compleet in brand.

Op 1 februari 2003 verongelukte de Spaceshuttle COLUMBIA tijdens de landing. Op ruim zestig kilometer hoogte brak de shuttle in delen uiteen. Door een gat in het hitteschild, veroorzaakt door een stuk isolatieschuim dat losgeraakt was en tegen een van de vleugels aankwam. Hierbij kwamen wederom 7 astronauten om het leven.

De opvolger van het Space Shuttle programma zou het ORION CONSTELLATION programma worden. De Orion is heel anders van vorm dan de Space Shuttle. Het was de bedoeling dat de Orion meer ging ondernemen dan alleen maar bezoekjes aan het ISS. Het ruimtevaartuig zou in de toekomst mogelijk ook asteroïden en zelfs Mars gaan verkennen. De eerste lancering stond gepland voor 2014
Wegens bezuinigingen werd een groot gedeelte van het Orion Constellation programma op 11 oktober 2010 alweer "gecancelled" door de regering Obama. Toch blijft men werken aan de ontwikkeling van de Orion. Een onderdeel van de Orion is voor het eerst getest op 3 december 2012

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Orion_%28spacecraft%29