Wanneer kun je (betaalbaar) naar de maan?

Ik heb ooit gehoord dat een ondernemer rond 2020 hotels op de maan wilde gaan bouwen. Maar ik weet niet of dat plan ook echt door gaat. 1 van mijn levensdoelen is de maan bezoeken en ik vraag me af of ik dat binnen 25 jaar zou kunnen meemaken. Oh en met betaalbaar bedoel ik dat het niet duurder is dan een paar duizend euro (in tegenstelling tot de prijzen die nu worden gerekend voor particulieren ruimte reizen).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou ik reken toch wel over een 50 a 60 jaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik verwacht dat ik tegen die tijd al voor half geld kan reizen.
M.a.w. 15 á 20 jaar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wil je zo graag naar de maan?
Er is niets te doen en het milieu daar is voor de mens ronduit vijandig.
De kans op een fatale storing bij de terugkeer is aanzienlijk. Als de raketmotor van de Lander een mankement vertoont kan niemand je helpen.
Jij liever dan ik:)
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
't is goed om zulke dromen te hebben. ik hoop dat je je droom verwezenlijkt!
Ik verwacht niet dat dit al te lang zal duren. Ik hoop voor je dat je het kan waarmaken. Goh dat zou toch wel apart moeten zijn om te kunnen zeggen dat je op dat ene ding hebt gestaan dat iedereen kent en iedereen met eigen ogen heeft gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Betaalbaar is natuurlijk relatief, maar ik denk nooit. Het zal altijd een dure grap blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vermoedelijk nooit of er moeten GEWELDIGE uitvindingen worden gedaan qua reizen in de ruimte. Ruimtereizen naar het Internationale Space Station worden dit jaar al stopgezet. Ze kosten al zo'n 35 miljoen euro per keer. Astronauten en kosmonauten beschouwen deze 'bezoekers' als irritant en overbodig. Dat zijn ze natuurlijk ook, vooral het laatste.