wie mag zich een planeet toe eigenen? Degene die er het eerst is of moet je er voor betalen, zoja aan wie? Of hoef je er nooit te zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit ligt heel gecompliceerd volgens van wij het als eerst was maar dit is hetzelfde als je iets waardevols samen met iemand in de bosjes vind jij ziet eerst de ander pakt het eerst ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nu toe kan iedereen beweren dat een bepaalde planeet van hem is zonder er te zijn geweest. Het is dan wel geen planeet maar een paar jaar geleden begon een handige jongen stukken land op de maan te verkopen. Wat daarvan geworden is en of hij veel verdiend heeft weet ik niet.
12 jaar geleden
Planeten zijn van niemand. dat worden ze pas als er mensen op gaan wonen en het land op eisen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van dat wonen lijkt me geen vereiste. Land opeisen wel. De Noordpool wordt ook door verschillende landen geclaimd (vanwege delfstoffen), maar er wonen geen mensen op.
ronron1212
12 jaar geleden
Onze planeet is al bewoond. Over de noordpool en de zuidpool zijn gezamelijke afspraken gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is hier en daar nog wel wat onenigheid over de verdeling van de polen.
Grappig genoeg wordt daar in sommige kringen serieus over nagedacht.
Er bestaat een soort verhandeling van de VN die zegt dat hemellichamen niet op basis van een claim of 'bezetting' aan een land kunnen worden toegewezen.

Dus het feit dat Amerikanen een paar keer een vlag in het maanoppervlak hebben gestoken wil nog niet zeggen dat zij het eigendomsrecht hebben verworven. Het bezitten van een planeet als onroerend goed is daarmee helemaal nog een 'ver van mijn bed show'.

Dichter bij huis bestaan dezelfde uitdagingen door bijvoorbeeld de vraag te stellen wie de Noord- of de Zuidpool bezit. Voorlopig zijn alleen grootmachten als Rusland en Canada daarover aan het bakkeleien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die het grootste leger heeft en alle andere legers bij de planeet verjaagd kan zich de planeet toe-eigenen.