Als een meteoriet op de aarde slaat, precies waar jij woont, zie je die dan aankomen?

En zo ja, als je 'm ziet aankomen, hoeveel tijd heb ik dan nog?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik bedoel: Als een meteoriet op de aarde slaat, precies waar ik woon, zie je die dan aankomen?

Heel scherp Peter.. ;)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik hoef geen advies hoor.
Ik wil niet in veiligheid komen, het maakt me ook niet uit of ik de klos ben. Of dat ik dan dood ga ja of nee (lijkt me logisch)
MAAR

1. Zie je 'm aankomen?
2. Hoelang heb je dan nog.
Dat is echt alles wat ik wil weten, meer niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een meteoriet is het deel van een meteoroïde dat op de aarde inslaat na vanuit de ruimte door de atmosfeer te zijn gevallen. Tijdens de tocht door de dampkring wordt het materiaal sterk afgeremd en zeer heet; dit kan als een meteoor te zien zijn. In wezen is een meteoriet puin uit de ruimte. De snelheid waarmee meteoroïden de atmosfeer binnenkomen bedraagt 35 000 tot 250 000 km/h (10 tot 70 km/s). Om de tocht door de dampkring te kunnen overleven, moet zelfs voor grote meteoroïden de snelheid niet hoger zijn dan ongeveer 27 km/s (ongeveer 100 000 km/h). Alleen zeer grote meteoroïden (meer dan 100 000 kg) ondervinden relatief zo weinig weerstand dat de snelheid voldoende blijft om bij inslag een krater te veroorzaken. Een aanzienlijk deel van de meteoroïde verdampt en slechts een beperkt deel bereikt de aarde: vaak zelfs helemaal niets. De massa van de Sichote-Alin-meteoroïde wordt geschat op 70 000 tot 100 000 kg, waarvan ongeveer 30 000 kg als meteoriet op de aarde is ingeslagen. De massa van de Nederlandse Glanerbrug-meteoriet bedroeg naar schatting vermoedelijk tussen de 20 tot 200 kg, waarvan minder dan 1 kg het aardoppervlak bereikte.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meteoriet

Waarschijnlijk een heel mooi type vuurwerk tot het de aarde raakt en dan houdt alles op als de meteoriet groot genoeg is. Dan verdamp je.

Dat ligt er maar aan hoe groot die meteoriet is. Als het een hele grote is, kun je maar beter blijven zitten waar je zit. Een heel kleintje zie je niet zo snel aankomen, maar die zal waarschijnlijk minder schade aanrichten. Ik zou me daar maar niet zoveel zorgen om maken.

Jij hebt alle tijd van de wereld,want je geeft aan,dat die inslaat waar ik woon en dat is niet waar jij woont,of het moet een heel grote meteoriet zijn,die geheel Nederland verwoest.

De moderne wereld richt tegenwoordig zo ongeveer op elk stukje ruimte wel een camera die gevoelig is voor licht, radioactieve straling en van dat soort dingen. een grote meteoriet zal dus zeker niet onopgemerkt blijven. Maar grote meteorieten zullen een hele grote ravage aanrichten, dus je zal wel een heel stuk moeten reizen om in veiligheid te komen. en even om de kennis te vergroten, een meteoriet van 'maar' 10 kilometer groot (ik vind dat niet eens zo groot als je nagaat wat voor gevallen er in de ruimte rondzweven) heeft al eens al het leven van grote dieren uitgeschakelt op aarde, dus komt er zo'n ding op aarde af dan ben je waarschijnlijk toch wel de klos. Misschien niet eens door de inslag zelf, maar dan wel door het onleefbare klimaat dat op aarde ontstaat. en peter, lekker scherp ja xD

Bronnen:
http://www.teleac.nl/radio/index.jsp?site=...

Als hij precies neerkomt waar jij bent op dat moment, dan maakt het niets uit wat je doet. Als je 1 stap opzij zet dan komt hij daar niet. Als jij 100m wegloopt komt hij daar neer. Dus je bent kansloos. Wel een slimme meteoriet trouwens. Wel lullig voor jouw, dat ie net jouw moet hebben.

Als die meteoriet recht op je afkomt zie hem 's avonds als een ster die gewoon stilstaat. Pas als hij heel dichtbij is zie je hem groter worden, maar den ben je te laat om nog te reageren.

Als een meteoriet op je huis af komt en je ziet hem, en je beseft: 'Hé, dat is een meteoriet' zal dat je laatste gedachte zijn. Je ziet wel eens in films dat men een meteoriet op de aarde af ziet komen als een grote vuurbal. Het duurt dan altijd een poos voor die bal de aarde raakt. In het echt duurt dit nog geen 3 seconden. Zo'n meteoriet gaat namelijk zo snel, en als hij in de atmosfeer komt en verbrand en dus zichtbaar wordt als een brandende vuurbal, is hij al heel dichtbij en met de snelheid waarmee hij voortbeweegt heeft hij binnen een ogenblik de aarde bereikt. Toegevoegd na 1 minuut: Oja, bovendien verbrand je door de hitte van de meteoriet, en dus niet door de inslag. Je bent dus nóg eerder dood dan dat hij de aarde bereikt.

Dit hangt allemaal af van grote en snelheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100