Als je reist met de snelheid van het licht, is het dan donker als je uit het raampje kijkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Antoni
11 jaar geleden
Grootse plannen, astronaut11?
Antoni
11 jaar geleden
Leuke vraag trouwens! Ik weet het antwoord niet! +1!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zo men niet sneller dan het licht kunnen bewegen. Waarom zou er niet iets sneller zijn dan het licht. Honderd jaar geleden was het ook onmogelijk dat we naar de maan zouden gaan.
Ik denk dat al het licht dat achter ons komt niet zichtbaar wordt. Dat al het licht dat ons vooraan treft zodanig wordt bijeen gedrukt, dat door het Doppler Effect het niet meer zichtbaar is en dat er tussen voor en achter er een zone zal zijn die wel zichtbaar is.
Wat de relativiteitstheorie betreft, die dit alles verklaard, die staat ook niet meer zo stevig in zijn schoenen, enkele jaren terug.
Robby BB

Het beste antwoord

Die snelheid haal je nooit, maar gestelt dat je de lichtsnelheid zou benaderen, dan is de golflengte in de bewegingsrichting zover verschoven dat alle licht in het röntgen gebied ligt, en dus met het blote oog onzichtbaar is en alles achter je naar het infrarood, en dus ook onzichtbaar.
(Zie: Speciale Relativiteitstheorie: Albert Einstein)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal altijd een theorie blijven..... Totdat we snel genoeg kunnen reizen om het zelf te ervaren. Dus, met andere woorden "De tijd zal het leren". :)

Andere antwoorden (4)

Wel als je raampje aan de achterkant zit. Licht vanaf de zij, boven, onder of voorkant kan in principe wel binnenkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reizen met 300.000 km. per seconde is onmogelijk. Maar als het licht zijn eigen snelheid niet kan bereiken is het donker.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Lees ik nu goed in je antwoord dat er volgens jou snel licht en langzaam licht bestaat?
Als je tegelijkertijd vertrekt met het licht, is het licht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is nu onmogelijk om sneller, even snel, als het licht te gaan. Als je even snel als het licht gaat is het licht. Omdat het zo snel is zie je dat niet. Maar ga je sneller dan het licht dan is het donker, ook dat zie je niet. Maar als ooit iets sneller dan het licht gaat dan zit de toekomst achter je aan.
Hoezo? Omdat je sneller gaat dan het licht dan zit in werkelijk de toekomst achter je aan. Iedereen zal dan een beetje langzaam/stil zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw toekomst kan nooit achter je liggen. Je moet en onderscheid maken tussen het verleden dat je ziet en dat wat gebeurd is.
Wat je ziet is steeds het verleden omdat het licht een bepaalde tijd nodig heeft om uw oog te bereiken. Als je u nu achterwaarts zou kunnen bewegen, met een grotere snelheid als die van het licht weg van een gebeurtenis dan zou men in theorie steeds kunnen wachten op de lichtstralen van deze gebeurtenis en ze terug inhalen om dan weer te wachten enz. maar door steeds sneller te gaan gaat men de toekomst niet kunnen inhalen en voorbij steken, omdat er geen licht kan zijn van iets dat nog moet gebeuren. Door sneller te gaan gaan wel meer in het verleden kunnen zien.
Maar dat is wat mij betreft pure theorie en giswerk
Robby