Wat zou er gebeuren als je zonder ruimtepak op de maan zou willen lopen?

Om op de maan te lopen moet je een ruimtepak dragen, maar wat zou er gebeuren als je zonder ruimtepak op de maan zou willen lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Antoni
11 jaar geleden
Het wíllen mag best, het doen lijkt mij onverstandig...

Antwoorden (4)

ben je direct dood geen zuurstof.
11 jaar geleden
De maan wordt dan verfraaid met stukjes jou.
Verder blijft ze er koud onder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben je een blokje ijs / een zwevend gebraden worstje, afhankelijk van het moment en de locatie waarop je op de maan zou zijn, aangezien de temperatuur schommelt tussen de ± -230 en +130°C - uit mijn hoofd.
Bovendien kan je er niet ademen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kou zou niet eens heel veel uit maken. Wij verliezen namelijk lichaamswarmte door de lucht om ons heen, convectie. Dat gaat een stuk langzamer (eigenlijk helemaal niet) wanneer je in een vacuüm bent (wat de ruimte is) en dus zal je alleen door straling en verdamping warmte verliezen. Daarom zul je nog wel een tijdje leven voordat je bevriest en zal je eerder zonder lucht komen te zitten dan bevriezen.

Ook heeft een vacuum effect op je bloed, in een vacuum verdampen stoffen namelijk sneller. Dit houdt in dat je bloed zal gaan koken en de lucht in je longen zal uitzetten. Geen fijn einde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Kortom, je explodeert al lang voor je bevriest.