Wat doen overheden om ons te beschermen tegen verwoestende kometen?

Als we lang genoeg leven dan gaat er ooit één komen.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien parapluutjes uitdelen?

Antwoorden (1)

Als de komeet verwoestend is dan zal er geen bescherming tegen opgewassen zijn.

Je kunt een object in de ruimte een duwtje geven om hem uit zijn baan te krijgen. Daar experimenteerde NASA in 2005 al mee op de komeet Tempel 1, tijdens het Deep Impact project. Maar het is niet makkelijk om projectielen met genoeg precisie op een ruimtebiljartbal te mikken; daarvoor hebben we de technologie nog niet.

Er is ook een idee om met een groot ruimtekanon (laser) een komeet te bombarderen met een hittestraal. Door de verdamping die dan plaats zou vinden zou de komeet uit koers geduwd kunnen worden.

De Chinezen hebben een idee met een zonnezeil. Zie link:
http://www.spiritualia.be/blogs/angelus/2011/8/chinezen-willen-met-zonnezeil-de-inslag-van-de-asteroide-apophis-voorkomen.html