waarvoor dient de punt van een raket

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom staat deze vraag bij "Elektronica-->Overig" by the way?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefixed ondertussen, zie ik...

Antwoorden (11)

Die zorgt voor de vluchtrichting, dat hele ding gaat de punt achterna, altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat hij daardoor sneller kan, door de punt heeft hij niet zoveel last van de wind enzo en je kan beter richten
14 jaar geleden
De punt is ervoor om de geluidsbariere door te prikken anders vliegt hij daar tegen aan en stuitert terug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nope...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nope? wat is dat ?
ooit gehoord van een niet seriues antwoord? de geluidsbariere kun je niet doorprikken,omdat die niet bestaat uit materie maar uit een drukgolf.
Voornaamste doel is richting geven
Ook weerstand zodat de snelheid niet te zeer wordt afgeremd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornaamste reden is het reduceren van het Cw-waarde van de raket. Hierdoor zal er minder aerodynamische krachten ontstaan en zodoende zal er minder stuwkracht nodig zijn dan wanneer er geen punt zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het enige goede antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danku... Een krachtige aanbeveling! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als dat de luchtweerstand verlaagd waarom heeft een druppel vloeistof die valt dan een naar achter gerichte punt en een bolle voorkant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een waterdruppel is niet aangedreven. Een raket wel. Om een lang verhaal kort te maken, het heeft met aerodynamica van een vallende lichaam en de oppervlakte spanning van een druppel.
Om aan te geven wat de voorkant is en om minder weerstand in de lucht te hebben. Dus een soort stroomlijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon voor de stroomlijn gedurende de eerste 100km.
In de ruimte zou een raket net zo lomp kunnen zijn als een baksteen.Stroomlijn is in het vacuum nergens meer voor nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je waarom dat de bovenkant/voorkant van een raket een puntvorm heeft? of bedoel je waar dat hele gedeelte inhoudelijk voor dient?
Want als je dat laatste bedoelt: de punt is juist waar die hele raket voor dient. Daarin zit datgene dat door die enorme motor erachter moet worden voortgestuwd. Of het nou een bom of een satteliet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is voor de derde smaak, framboos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de punt bevindt zich explosief materiaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om in de atmosfeer richting, geluidbarriere en wrijving te
beheersen/reduceren, alhoewel een min of meer bolle vorm ook kan.
Gelukkig bevatten veel raketten geen explosieve lading
Dat is een heel ander soort raketten, waarbij de punt vaak ook zo gemaakt is , dat hij diep in het voorwerp kan penetreren.