Wat zit er in het koffertje van de astronauten die vandaag de ruimte zijn ingegaan?

Vandaag zag ik Andre Kuipers en zijn collega astronauten de space shuttle ingaan. Ze liepen alledrie met een soort van koffertje, wat zit hier in? Lijkt me toch dat alles al in de shuttle is ingeladen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk kosmonauten :) tis een russische vlucht...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De verslaggever vertelde dat het koffertje voor verkoeling zorgt. Het ruimte pak is nog al warm en zo word het lichaam gekoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er is geen stewardess aan boord. Dus daar zitten hun boterhammetjes, een kan koffie, een flesje cognac en een banaan in, voor onderweg.

Toegevoegd na 41 seconden:
Oh nee, vodka, het is Rusland.
escape
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, flauw. De inhoud van hun koffertje is veel belangrijker dan wat versnaperingen: het is de gebruiksaanwijzing van de raket.
escape
12 jaar geleden
Plus een routebeschrijving: Eerst naar boven en dan rechts af.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ze vertrokken toch van Baikonur, dacht ik? Als ze dan rechtsaf slaan, vliegen ze zich te pletter tegen het ISS. Dat draait toch echt linksom, tenminste, vanaf Baikonur gezien. (En dat had je kunnen weten, met enig nadenken...!)
escape
12 jaar geleden
Dat ding vliegt ondersteboven. Dus rechts af is goed.
Cryofiel
12 jaar geleden
:-) leuk bedacht! Maar als ik aan het roeien ben, en de stuurman zegt: "naar stuurboord!", dan ga ik toch echt naar rechts. 'Rechts' vanuit de stuurman gezien, natuurlijk, dus in de vaarrichting gekeken. Dat dat voor mij links is, is niet relevant.
escape
12 jaar geleden
Ik kan je verzekeren dat je dan niet ondersteboven roeit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook gewoon een gereedschapskoffer zijn, met die tegenwoordige low-budget toestanden kan het nog wel eens zijn dat je onderweg wat noodreparaties moet uitvoeren. De echte doet-t-zelvert ken niet zonder koffer.
Ik weet 't, ik weet 't :)

Het is hun privébagage.

Check de link :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk schoon ondergoed, tandenborstel ed. Ook dat gaat in de ruimte gewoon door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hun huisdieren. Is goed mogelijk.