Waar kwam de vuurbal vandaan?

Eerst was er niks en uit het niks kwam de vuurbal waardoor de oerknal ontstond... Waar kwam die vuurbal dan vandaan als er niks was?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niks en het is nog steeds niks... Materie en antimaterie opgeteld is weer niks... Wat je aan sterren ziet, kan materie of anti-materie zijn... Dus alles opgeteld is niks... Maar in onderdelen lijkt het wel echt en voldoet het aan wetten... Er is niets... nu ook nog steeds... Er komt niets bij en er gaat niets af...

Een vuurbol ontstaat wanneer een grote ruimtesteen met hoge snelheid de aardse dampkring binnendringt.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=kgXJAENo4pU

Daar kan helemaal niemand op deez' aardkloot antwoord opgeven. De oerknal is geen bewezen feit. Het is - en blijft voorlopig - een theorie. Een theorie waar de knapste koppen nog heel veel informatie over nodig hebben om hem rond te breien. Laat staan de omstandigheden ervoor. Misschien is deze kennis wel niet voor de mensheid bereikbaar.

Oerknal of Big Bang is de populaire benaming van de kosmologische theorie die op basis van de algemene relativiteitstheorie veronderstelt dat 13,7 miljard jaar geleden het heelal ontstond uit een enorm heet punt (ca. 1028°C), met een oneindig grote dichtheid, ofwel een singulariteit. Tegelijkertijd met de oerknal zouden ruimte en tijd zijn ontstaan. De theorie is onder meer gebaseerd op de waarneming van het voortdurend uitdijende heelal, in het bijzonder de roodverschuiving van de spectraallijn en van licht van verre sterrenstelsels, het dopplereffect. De algemene relativiteitstheorie is op dit punt echter nog niet volledig, aangezien het idee van een oneindig grote dichtheid strijdig is met de fundamentele wetten van de natuurkunde. Wat mij betreft kwam de vuurbal of de oerknal of de big bang door GOD.!!!

Bronnen:
wiki

Het niets of ''de leegte'' is een mystiek begrip. Eerst was er niks? Waar was het dan? wanneer? Maar de materie volgt het. Het is er nog Er is niets… nu ook nog, altijd.

mijn inziens is deze vraag niet te beantwoorden net zo goed als de vraag, wat is er buiten ons heelal en daarbuiten en daarbuiten enz....... oneindigheid en niets zijn begrippen die ons verstand (nog?) te boven gaan.......

Op het moment van de oerknal *begon* de tijd. De vraag wat daarvoor was is dus betekenisloos.

Uit Hubbles waarnemingen kon men opmaken dat er een moment moet zijn geweest, de zogenaamde oerknal, waarop het heelal onmetelijk klein en oneindig dicht was. Als het heelal uitdijt kunnen er fysische redenen zijn waarom het een begin moet hebben.Een uitdijend heelal sluit een schepper niet uit, maar het legt wel beperkingen op aan het tijdstip waarop hij zijn werk heeft uitgevoerd.Het is zinloos te veronderstellen dat het heelal voor de oerknal werd geschapen.

Bronnen:
Stephen Hawking Het heelal

Misverstand. De oerknal moet je niet lezen als een explosie zoals wij die kennen (met een lokatie in de tijd en de ruimte), maar als een plotselinge, explosieve groei van de ruimte zelf. Verder heb ik recent dit al aangedragen, inclusief link van iemand die het beter uitlegt dan ik: "Goed. Kosmologische modellen. Er zijn 3 mogelijke typen universa, geometrisch genomen; - Je hebt "positieve buiging" universa, vergelijkbaar met een bol, op grote schaal. - Je hebt "negatieve buiging" universa, die er op grote schaal uitzien als een zadel. - Je hebt "platte" universa, vergelijkbaar met een plat vel papier, op grote schaal. Metingen hebben tot op aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangetoond dat wij ons in zo’n laatste soort universum bevinden. Uniek eigenschap van dit type universum, is dat de totale, universele energie-balans precies 0 is (een heel verhaal met zwaartekrachten, donkere energie, en dergelijke. Als je een uurtje hebt, zie link). Dit soort van universum is dus het enige verschijnsel dat we kennen dat in staat is te ontstaan uit het niets. Verder hebben we kwantummechanica, waaruit blijkt dat niets een heel onstabiele substantie is, die de neiging heeft "iets" te maken dat in balans is - positief en negatief in gelijke mate. Een universum is dus een redelijk voor de hand liggend gevolg van niets in combinatie met kwantummechanica." Als de totale energie van het universum 0 is, zoals het geval zou zijn als de metingen kloppen, is het dus niet uitermate bijzonder dat dit universum er is. Wat er aan vooraf is gegaan is nog niemand bekend, simpelweg omdat we tot nog toe geen manier weten om verder terug te gaan dan de Planck-leeftijd van het universum. Maar wat we tot nog toe wel hebben kunnen uitdokteren, wijst erop dat er géén hele spectaculaire (lees: onmogelijke) dingen gebeurt zijn.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

In mijn visie moet er voor de oerknal ook een heelal geweest zijn. Want gezien de wetenschappelijke bewijzen dat vuur niet brand zonder zuurstof. Moeten we uit gaan van een vacuüm implosie... Maar dat er vanuit het niets iets ontstaat gaat er in mijn visie niet in. Dus wellicht is het gewoon een vacuüm implosie die zich eens in de 20 miljard jaar herhaalt... Maar leuk detail. Als de zon vandaag implodeerd/explodeerd dan duurt het volgens de NASA nog maar 3.000 jaar, voordat wij daar wat van merken...

Op tijdstip t=0 was het heelal een singulariteit, een 1-dimensionaal punt. Alle wiskunde die het heelal beschrijft faalt in zo'n singulariteit. Derhalve is het met de moderne wis- en natuurkunde onmogelijk om te weten wat er op dat moment plaatsvond. Wat ervoor plaats zou hebben gevonden is een onzinnige vraag omdat de ruimte-tijd continuüm nog niet bestond; onmogelijk om te begrijpen voor wezens die uit dit heelal komen. Wanneer de singulariteit "ontplofte" begon de uitdijing van het heelal (door onbekende mechanismen). Op dat moment vond de oerknal baryogenese plaats. De temperatuur was zo hoog (omdat alle materie van het heelal heel dicht onder onvoorstelbaar hoge druk stond) dat er allerlei materie en anti-materie deeltjes ontstonden. Deze deeltjes vernietigden elkaar in rap tempo waardoor de kosmische achtergrondstraling ontstaan is. Gewone materie wint omdat er asymmetrie bestond in de oerknal baryogenese. De vuurbol waar jij over spreekt is de heet gloeiende plasma van het vroegste stadium van uitdijing.

Hoe ik het altijd heb begrepen met mijn beperkte herseninhoud en inlevingsvermogen: Zie het als een vel papier (a4tje). Frommel dit tot een prop, duw deze prop in elkaar met alle kracht van de aarde, zo hard dat er niks van overblijft. Dit was er voor de oerknal, oneindige dichtheid, zwaartekracht en massa. De oerknal is dat deze prop zich weer ontvouwd. Dit is tevens ook de uitdijing van het heelal wat nu nog steeds plaatsvind. Dit proces duurt uiteraard miljarden en miljarden jaren. Dit is hoe ik het altijd heb begrepen in normaal Nederlands. Aantal andere dingen: - Ik heb ook altijd begrepen dat dit een proces is wat oneindig doorgaat, na mate van tijd is het a4tje weer helemaal uitgevouwen is, dan begint het frommel proces opnieuw. - Hierdoor is ook uit te leggen waarom het heelal oneindig zou zijn, het dijt zo snel uit dat je nooit het einde zal kunnen bereiken. Als het weer "inelkaar gefrommelt" wordt beweegd alle materie (inclusies jij) weer terug naar het "centrum" van het heelal, hierdoor kun je nooit het einde bereiken. - Zwarte gaten zouden verbindingen zijn die door de "frommel naaden" gaan. (onmogelijk uit te leggen zonder tekening). Dusja, dit is zo'n beetje wat ik er van begreep. Uitgelegd in begrijpelijk NL.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100