is het mogelijk om naar mars te gaan?

ik weet dat niet zeker. ik dacht dat een mens daar meteen doodgaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Mensen zouden zonder degelijke uitrusting ook niet op de maan kunnen wandelen, toch is dit reeds gebeurd... Mocht Mars iets dichter tegen de aarde liggen, onze ruimtevaart iets moderner zou zijn,... Dan vermoed ik dat we Mars al lang hadden bezocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het mogelijk is om naar mars te gaan. De reis duurt zo lang dat je onderweg dood gaat van verveling en claustrofobie.
Of anders onstaat er wel een gevecht op leven en dood wie de eerste voet op Mars mag zetten.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk niet dat er een gevecht op leven en dood zal ontstaan op wie er als eerste een voet op mars mag zette. dat was bij de maan toch ook niet zo?
Met goede uitrusting en bescherming is het wel mogelijk. En met onze huidige technologie zal de rit ongeveer 215 dagen (heen) duren.
De grootste uitdaging is bescherming tegen de straling in de ruimte (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je in de toekomst wel naar mars kan gaan maar ik geloof dat het voor een mens nu noch erg ver is en te lang duurt voordat je aankomt om het echt te proberen. Natuurlijk kan je daar niet rondlopen zonder uitrusting maar wetenschappers zijn wel aan het kijken of er water is zodat er leven mogelijk is dit doen ze via robots.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je toevoeging blijkt dat je je afvraagt of je daar kan overleven zonder astronauten-pak. Nee, dat kan niet. Je gaat daar inderdaad meteen dood. Er zit vééél te weinig zuurstof in de zeer ijle atmosfeer van Mars.

Je hoofdvraag is of het mogelijk is naar Mars te gaan. Natuurlijk is dat mogelijk - net zoals het mogelijk is om naar de maan te gaan, waar ook inderdaad al mensen zijn geweest. Er is technisch gezien zeer weinig verschil tussen een reis naar de maan of naar Mars, afgezien van kleine (qua technische (on)mogelijkheden) verschillen zoals afstand en mate van zwaartekracht.

Het is in theorie ook mogelijk naar (planeten bij) andere sterren te reizen, zoals Alpha Centauri (ruim 4 lichtjaar verwijderd van de Aarde). Alleen duurt zo'n reis in de orde van duizenden jaren, omdat er geen methoden voorhanden (lees: geschikte energiebronnen die voldoende energie produceren) zijn voldoende snelheid op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mogelijkheden om naar Mars te reizen. Helaas wordt heel die onderneming nogal simpel voorgesteld . De reis is heel duur , heel lang h/t met verblijf duurt minstens een jaar of meer; en de Aardbewoners zijn geëvolueerd om op Aarde te leven. De aanpassing voor , tijdens en nà zullen gigantisch zijn ( bijv. aanpassing aan gewichtsloosheid) . Technisch is het echter mogelijk.
Het verblijf zelf : de dodelijke straling en het fijn stof zijn de grootste problemen tijdens het verblijf. Zonder astronautenkleding zou het niet kunnen omdat de atmosfeer te ijl , uiterst droog is en te weinig zuurstof heeft om te overleven.
Ook de aantrekkingskracht is maar 3/10 van de Aarde ….dat vergt zeker ook aanpassingen
Sommige optimistische wetenschappers zien wel mogelijkheden om Mars een beetje leefbaar te maken op lange termijn door het creëren van genoeg broeikas-effect en zuurstof (aanplantingen) . Maar eigenlijk is ook dit een beetje te optimistisch omdat Mars zijn atmosfeer aan het verliezen is . Het water of ijs dat aanwezig is niet drinkbaar (pekel)
Dus een bezoekje brengen …kan Er blijven , voorlopig niet.
Ook de temperatuur , hoewel leefbaar is verre van Aards ideaal : uitschieters tot 30° C, maar meestal heel ver onder 0° ….met -80° C als standaard.
Dus onthou ; vooral fijn stof en gebrek aan bescherming van dodelijke straling afkomstig van de Zon zijn de grootste minpunten