Wat heeft de aarde/mensheid gemerkt van de zonnestorm in 2005?

http://www.astroblogs.nl/2012/01/23/grootste-zonnestorm-sinds-2005-onderweg-naar-de-aarde/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nachten in een donker weiland zitten wachten... te vergeefs. De nacht nadat ik het had opgegeven werd o.a. in Wageningen (vlak bij mij) poollicht gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@suus, ga je voor de 2e ronde? Wel naar het noorden kijken hoor:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brrr, ik weet niet of ik nog zo dapper ben. ik woon nu wel flink buiten de stad, dus volgens mij kan ik gewoon uit het raam kijken!

Antwoorden (2)

Weinig.
Meer poollicht dan normaal.
Wat lichte schade aan sattelieten.
De meest recente die vermeld staat in mijn bron is die van 2003, maar de effecten zullen vergelijkbaar zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top link, dank je j0ve.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie website ook he? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet de schade aan mensen met electrosensitiviteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen enkele wetenschappelijke basis voor electrosensitiviteit. Electrosensitiviteit is puur een ervaring die omschreven is door mensen die zeggen er last van te hebben.
Laat staan dat er meetbare schade op kan treden. Dus nee, ik vergeet die schade niet, ik neem die bewust niet mee in mijn antwoord.
Die van 2005 , nauwelijks een paar anomalieën in Canada ....de meeste storingen waren nauwelijks meetbaar ...de lichtverstrooiing was hevigere 's nachts.De Zonnestorm die nu woedt heeft kleine storingen (zenders ed) veroorzaakt in China en Japan....de storm is wel bijlange nog niet over ....U zult ongetwijfeld de volgende maanden nog berichten krijgen over grote Zonnevlammen ...wat die gaan aanrichten is nog onbekend ....misschien her en der wat storingen ... maar indien een de storing dezelfde sterkte zou hebben dan die in de 19'de eeuw ...dan zouden de gevolgen duizenden malen groter kunnen zijn ; In de 19'de eeuw was er nauwelijks elektriciteit en het enige dat schade kon ondervinden leed ook schade : de telegraaf.