Wat gebeurt er als de laatste ster is opgebrand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij worden er steeds nieuwe sterren geboren
Cryofiel
12 jaar geleden
NOG wel, ja...

Het beste antwoord

Als alle sterren zijn opgebrand dan is er geen licht meer in het heelal, althans er komt geen licht meer bij. Na verloop van tijd zal het donker en koud worden.

Er kunnen twee dingen gebeuren, of het heelal stort uiteindelijk ineen door zijn eigen zwaartekracht, of het blijft eeuwig langzaam uitzetten.

"Hoe zal het Universum eindigen? Kosmologen hebben momenteel twee vernietigende scenario’s uitgedacht voor de toekomst van ons universum. Het ene scenario voorspeld het ineen vallen van ons Universum door haar eigen zwaartekracht en zal uiteindelijk leiden tot een nieuwe "BigBang". Het andere scenario voorspeld een uitzetten van het Universum tot in het oneindige dankzij de versnelling van "Donkere materie" Het Universum is dan gedoemd tot een koude en eenzame toekomst als andere sterrenstelsels verder en verder van ons af komen te staan."
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Big rip?
rose
12 jaar geleden
Ik kende die theorie nog niet, dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

bij mijn weten,gebeurt dat niet, want er onstaan ook weer steeds nieuwe sterren,laten we daar maar van uit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan wordt het heel donker en koud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou waarschijnlijk alles doodgaan, want onze zon gaat is dan ook 'op'
Het zou ook wel even duren voordat we het merken: want sommige sterren zitten miljoenen lichtjaren van ons af.

Toegevoegd na 1 minuut:
'gaat' even weglaten :typefout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zal het zeggen.
Er worden dagelijks nieuwe sterren geboren uit ontplofte ...etc. ....oude sterren.
Niks wijst er voorlopig op dat daar een einde aan zal komen.
De Aarde zal het niet meer meemaken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Alle ...maar dan ook 'alle' beweringen ter zake is louter hypothese , wild ideetje , of theorie.
Helaas , hoe meer we weten ....hoe meer we beseffen hoe weinig we weten.