De ster van Bethlehem,waarvan in het kerstverhaal sprake is, was dat een ster die nova is gegaan?

Zou het eventueel dan kunnen zijn, dat er in de buurt van die ster een planeet was, waar levende wezens op woonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou kunnen. Er is een mooi SF-verhaal over geschreven door Arthur C. Clarke met de titel 'The Star'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was 'm idd. Moest even mijn geheugen opfrissen. Dank je.

Andere antwoorden (1)

het was god met een spaarlamp...

alles wat je zegt "kan" waar zijn, mits je uitgaat van de (gangbare) theorie van een oneindig universum, en dus een oneindig aantal mogelijkheden.