Kuipers die een opleiding als arts heeft gehad gaat onderzoek doen, ook aan zichzelf.
Ook wetenschappelijke experimenten o.a. met bloedmonsters, energiehuishouding, oriëntatievermogen, het classificeren en begrijpen van de hoofdpijnen die de meeste ruimtereizigers krijgen, natuurkundige proeven over zwaartekracht en gewichtloosheid.
Zoek eens op Google naar "André Kuipers" om meer te weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor tekst en uitleg is het antwoordenveld
hier veel te klein.

Het zijn allerlei wetenschappelijke experimenten.
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2011/december/Proefkonijn-in-een-baan-om-de-aarde.html

O.a. een onderzoek naar hoofdpijn.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9044/Andre-Kuipers/article/detail/3084914/2011/12/21/Wat-Kuipers-in-de-ruimte-gaat-doen.dhtml

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier vind je het logboek van Andre Kuipers.
Misschien houdt ie dat wel bij in de ruimte

http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/category/andre-kuipers-logboek/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk programma

ESA-missiewetenschapper Hilde Stenuit vertelde aan de media over de liefst 57 wetenschappelijke en technologische experimenten die op de kalender staan voor Kuipers' missie PromISSe, waarvan 35 afkomstig zijn uit Europa. De experimenten beslaan verschillende wetenschappelijke gebieden van menselijke fysiologie en biologie tot materiaalonderzoek en technologische demonstraties. Stenuit: 'We sturen experimenten omhoog met verschillende onbemande vrachtschepen. We gaan André daarboven flink bezighouden, hij zal zich niet vervelen.'

Trainen

Een belangrijk deel van de vlucht wordt gewijd aan het educatieve project Ruimteschip Aarde dat werd ontwikkeld door ESA in samenwerking met het NSO, NEMO, WNF en Space Expo. Voor dit project roept Kuipers de hulp in van schoolkinderen uit heel Nederland bij drie nu nog geheime missies. Daarnaast gaat hij samen met scholieren experimenten uitvoeren om de resultaten in de ruimte te vergelijken met die op aarde. Meer informatie over dit project is te vinden op www.ruimteschipaarde.nl

Kuipers gaf in het Erasmus User Centre van ESTEC een demonstratie van een van de experimenten die hij aan boord van het ISS gaat uitvoeren. Daarna stond hij de Nederlandse pers uitgebreid te woord. Dat is voor het laatst voor zijn missie. Want zondag vertrekt weer naar Rusland om verder te trainen.