Weet men waar de Big Bang plaats vond?

Kunnen ze dat aan de hand van alle materie in het heelal zien of berekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Cryofiel heeft hier een mooi antwoord op gegeven. (Zie link) ik zal het citeren:
"De oerknal heeft geen oorsprong.

De mens heeft een beperkt voorstellingsvermogen. Wij zijn daarom geneigd, ons de oerknal voor te stellen als een explosie. Alsof we er vanaf een afstandje naar zouden kunnen kijken.

Maar zo was het niet.

Bij de oerknal ontstond de ruimte zelf. Het was dus niet een explosie die IN de ruimte plaatsvond en vanwaaruit brokstukken alle kanten opvlogen. Het was het ontstaan van de ruimte."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oerknal heeft geen oorsprong, dus het was zomaar plotseling. Plotseling waren er mensen, zonder enige reden of doel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men weet niet waar deze "oorsprong" vandaan kwam. Indien je wel hierin gelooft waren er niet plotseling mensen, maar duurde dit een aantal miljarden jaren. Inmiddels is echter de oerknal (big bang) ook omstreden. Wat de huidige theorie is weet ik niet precies!
Cryofiel
12 jaar geleden
@ShadoX, ik vermoed dat je het woord 'oorsprong' interpreteert als 'oorzaak'. Dat is echter niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde wat er staat: oorsprong. De eventuele oorzaak is een heel andere discussie. Verder begrijp ik niet wat de oerknal te maken heeft met het ontstaan van de mensen.

Andere antwoorden (2)

Toen de big bang plaatsvond ontstonden tijd en ruimte dus het gebeurde eigenlijk overal... en nergens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal. De ruimte is namelijk overal. En daar heeft de Big Bang plaats gevonden.