Kunnen atomen zomaar loskomen bij een bepaalde snelheid (? km/s) en krijgen we dan een zwart gat ?

Beweging van de aarde t.o.v. de planeten versneld

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

zomaar niet, maar als er een kern instabiel is, kunnen er deeltjes uit wegschieten. of als met de atoombom, dan schiet uranium neutronen weg, en die schieten weer andere weg, en krijg je een kettingreactie. massa die verdwijnt, geeft vacuüm. mini zwarte gaatjes zoals in CERN 2 protonen elkaar treffen. die duren maar milliseconden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heleboel atomen zitten al los. En dat gaat allemaal heel goed, je hebt niets te vrezen.
AWM
14 jaar geleden
zwarte gaten ontstaan juist door het tegenovergestelde, als heel veel atomen op een punt samenkomen. De zwaartekracht is dan zo sterk dat zelfs licht niet meer kan ontsnappen.