Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de straal van de aarde?

ik moet voor school een werkstuk maken over de straal van de aarde, maar ik heb een korte samenvatting nodig. kunnen jullie mij helpen?

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry bedankt voor de reacties maar ik bedoel wat betekent de straal van de aarde? sorry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De omtrek is ongeveer 40.000 kilometer, dan kun je daarmee de straal berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt dan een lang werkstuk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Aardstraal: Re = 6 378,137 km (equatoriaal)

Aardstraal: Rp = 6 356,752 km (polair)

Toegevoegd na 1 dag:
Ow sorry.. heb dus het verkeerde antwoord gegeven, zie ik nu. Maar een straal is de helft van de doorsnee van een cirkel. Dus als je de aarde als een platte cirkel ziet, dan trek je een streep precies van pool tot pool, en doe je daar de helft van. (in de afbeelding is het één van de vier rode lijnen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De straal van de aarde(of een andere bol) is de afstand tussen het middelpunt en de buitenkant ervan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aarde is geen bol. Spreek je dan nog wel van een straal?
Een bol is een driedimensionaal lichaam waarvan alle punten die het oppervlak vormen, op een bepaalde vaste afstand, de straal, liggen van een vast punt, het middelpunt.

De aarde voldoet niet aan deze definitie en daarom kun/mag je niet van een straal spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding