Wanneer zien we het?

Als er vanaf de wereld binnen een afstand van 1 miljoen lichtjaar in de verte momenteel een explosie plaatsvindt in een melkwegstelsel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 melkweg, dus 'een melkwegstelsel' zou zou je beter kunnen omschrijven zijn als 'een sterrenstelsel'

Het beste antwoord

Over 1 miljoen jaar. Dat blijkt al uit je vraagstelling.
1 lichtjaar is de de afstand die het licht in 1 jaar kan afleggen. In 1 miljoen jaar kan het licht dus 1 miljoen lichtjaar afleggen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik neem aan dat je met 'we' de mensheid bedoelt. Of op zijn minst het leven op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

over 1 miljoen jaar zien we dat dan...

Toegevoegd na 16 minuten:
en WE is de mensheid, als die er dan nog is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Xinix, ik dacht al toen ik aan het typen was, er zal wel iemand sneller zijn... En ja hoor... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed - mits die explosie dan hier zichtbaar is natuurlijk, en mits er nog iemand is om te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dus.
Na 1 miljoen jaar,maar aangezien wij er dan niet meer zijn,zien WIJ het nooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zeg ik Peter:P
De vraag is het antwoord :)
Over 1 miljoen jaar dus ;D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het binnen een afstand van 1 miljoen lichtjaar is, dan is het dus ook binnen een tijdsbestek van 1 miljoen jaar hier zichtbaar.

Maar als je gelooft dat je, na je dood en in het eeuwige leven beland, ook overal kunt kijken, dan kan je dit al eerder aanschouwen dan de wezens op aarde.