Kepler-16b is tot nu toe de enige bekende planeet die om meer dan 1 ster draait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt niet de enige hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal zeker niet de enige zijn maar voor zover ik weet is dat de enige geverifieerde planeet die om meerdere sterren draait. Het is zelfs nog vrij lang gedacht dat een systeem met meer dan 1 ster planeten van zich af moest werpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Deze is pas net ontdekt, dus ik weet zeker dat roepiroepi gelijk heeft.
Maar er zullen waarschijnlijk nog vele miljoenen andere planeten zijn die om meer dan 1 ster draaien. Die zijn echter nog niet ontrekt.
Het hierboven gegeven antwoord is correct. En als je het artikel ziet zie je ook dat deze allereerste planeet die om twee zonnen draait pas een maand geleden ontdekt is, wat je vraag zeer actueel maakt!