Zijn er wel eens mensen in de ruimte overleden?

Dus niet bij het opstijgen of landen, maar echt in de ruimte. En zo ja, wat was er gebeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

De bemanning van Sojoes 11 stierf na het loskoppelen van het ruimtestation Saljoet 1 omdat er een door een defect aan een klep alle lucht uit het ruimtevaartuig wegstroomde.
Ze zijn op meer dan 100 km hoogte door het vacuum gedood.
Het betrof 3 kosmonauten: Georgi Dobrovolsky, Victor Patsayev en Vladislav Volkov.
Op bijgaande link is meer informatie te vinden over dodelijke ongelukken met ruimtevaarders op de grond of onderweg van of naar een baan om de aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, wat een interessante link! Ik was vooral benieuwd of er wel eens mensen per ongeluk losgeraakt waren en de ruimte in gezweefd. En of ze dan nog een manier hebben om terug te komen (behalve bevestigd blijven aan het ruimtestation).