Hoe zit dat nou over datgene dat sneller zou zijn door het licht?

Datgene dat sneller is dan het licht heet een neutrino of nog preciezer de hoog-energetische muon-neutrino. Men DENKT dit te hebben waargenomen, maar dat is nog niet zeker. Dus hoe het daar precies mee zit weten we dan ook nog niet. Mocht het echt zo zijn dat ze sneller gaan dan het licht, dan moeten ze wel een aantal theorieën gaan aanpassen, die erop gebaseerd zijn dat niets sneller kan dan het licht. Het zou dus wel erg interessant zijn... Bij wikipedia vond ik het volgende: In september 2011 meldden onderzoekers van het CERN in Zwitserland en de Laboratori Nazionali del Gran Sasso in Italië dat zij mogelijk hebben waargenomen dat hoog-energetische muon-neutrino's een fractie sneller dan de lichtsnelheid reizen.

Volgens verschillende theorieen is het wel mogelijk om sneller dan het licht te reizen. Een van die theorieen komt van Tesla, een wetenschapper, bekend van o.a. magnetisme-wetten De publicatie over datgene wat sneller is dan licht is nu pas gepubliceerd, en ze zijn niet over 1 nacht ijs gegaan. Het is een wetenschappelijke test, wat automatisch betekent dat meerdere malen hetzelfde resultaat onder dezelfde omstandigheden moet zijn verkregen. Deze test hebben zij in dit geval meer dan 15000 keer herhaald de afgelopen 4,5 jaar, voordat ze het openbaar hebben gemaakt. Wel enige grond tot juistheid dus, alleen al vanwege het "wetenschappelijke" aspect: als ze niet wetenschappelijk te werk zouden zijn gegaan zou niemand ze meer geloven.

Ik snap de consternatie niet helemaal. Allereerst is het zeer waarschijnlijk dat het om een foute meting gaat. Ten tweede betekent sneller dan het licht nog altijd niet sneller dan de tijd. Toegevoegd na 4 uur: Dit als reactie op ideeen dat je nu terug in de tijd zou kunnen gaan.