Wanneer ben je een Kosmonaut?

Als je met een Russische raket reist, of als je van Russische afkomst bent en de ruimte in gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wodka in de labels ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Labels op de wodka!

Antwoorden (3)

Als je een Russisch astronaut bent. (gewoon hetzelfde dus als een astronaut maar dan uit Rusland)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de media dus stom bezig, door Andre Kuipers een kosmonaut te noemen.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
met je afkomst heeft het niets te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Aarsvarken, jazeker aangezien hij een korfballer is :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Kuipers_(korfballer)
Heeft niets te maken met de afkomst of het soort raket. In Rusland noemen ze een ruimtevaarder een kosmonaut. In Amerika een astronaut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft dus wel te maken met afkomst, want een amerikaan gaat niet aan de slag als ruimtevaarder in Rusland...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland hebben wij het woord ruimtevaarder. Of het nou een Nederlander, een Amerikaan of een Rus is, in onze taal noemen we ze alle drie een ruimtevaarder. Zo is dat ook in Amerika met het woord astronaut en in Rusland met het woord kosmonaut. Als een Amerikaan met een Russische raket meegaat (volgens mij is dat al een keer gebeurd), dan noemen ze hem in Amerika een astronaut, in Rusland een kosmonaut en in Nederland kunnen we hem dan een ruimtevaarder noemen.
Kosmonaut komt uit het Grieks van de woorden 'kosmos' (ruimte) en 'nautes' (zeevaarder). Astronaut komt ook uit het Grieks van de woorden 'astron' (ster) en nautes. Beide woorden noemen we ook wel synoniemen.
Je kunt ook zeggen, een kosmonaut gaat de ruimte in en een astronaut gaat naar de sterren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je als Amerikaan niet in Rusland aan de slag gaan? Ze zoeken voor zulke functies gewoon de mensen met de beste kwalificaties ervoor, ik verwacht dat ook buitenlanders daar voor in aanmerking kunnen komen.
Je bent een kosmonaut als je voor de Russen de ruimte in gaat. Er zijn dus ook Nederlandse en Amerikaanse kosmonauten.
Ga je voor Amerika of Europa de lucht in, dan ben je een astronaut en voor China ben je een taikonaut.
Het is dus de titel van de functie in het betreffende land.
Norman Thagard heeft voor twee werkgevers gewerkt en was zowel astronaut als kosmonaut.