Op welke manieren kun je (met huis, tuin en keuken materiaal) raketten maken ?

Ja hoe moet dat eigenlijk ?, En nog een klein vraagje waarop je misschien het antwoord wel weet, ik ben niet zo goed in engels maar in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=q0yfrZkqPxQ&NR=1&feature=fvwp maken ze een raket, maar hoe moet het en wat zeggen ze ? (zo niet, maakt het niet uit hoor! ) HEEL ERG BEDANKT!
gr Nerdo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

een vrijwel ongevaarlijke manier om met raketten te spelen is het bouwen van een waterraket. Kost weinig, is heel leuk, en je doet ervaring op.
Denk daarna nog eens heel goed na over echte (brandstof) raketten: het zijn gevaarlijke speeltjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij wordt in het filmpje toch wel heel duidelijk uitgelegd hoe het moet, misschien is jouw Engels nog niet zo goed dat je het verstaat.
Als je precies kijkt wat er gebeurt dan zie je ook hoe hij het doet.
Alleen voor de lancering is de video minder duidelijk, je moet het aluminiumfolie kokertje met een aansteker of kaarsvlammetje verwarmen.
Wel oppassen als je dergelijke experimenten uitvoert: de uitstromende straal is gloeiend heet en de "raket" kan gemakkelijk ergens op terecht komen en daar brand veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een waterraket is inderdaad een goede manier om te beginnen.
Ongevaarlijk, leuk en leerzaam.
Eventueel kan je dan later een raket maken die door middel van een brandstof gelanceerd word.
de onderstaande link een Nederlandse handleiding voor een waterraket.

http://mediatheek.thinkquest.nl/~jr021/ruimtevaart/zelf_een_raket.htm