Wanneer bereiken eerste zonnestralen het aardoppervlak?

Bijv. De zon komt om 6 uur op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Er komen continu zonnestralen op het aardoppervlak.
Als je de zon ziet, bereikt licht van de zon dus jou oog en ook de grond om je heen.
Als je de zon op ziet komen bereiken de zonnestralen DUS ook het aardoppervlak om je heen. Vlak voordat de zon boven de horizon uitkomt kaatsen er ook zonnestralen via de wolken en lucht op aarde, anders zou het niet lichter worden.

Licht zien betekent dat lichtstralen jou bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De zonnestralen, komen dag en nacht op het aardoppervlak, als het hier donker is is het aan de anderezijde van de aardbol licht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heel zelden is er een zonsverduistering, op dat moment zijn er even geen zonnestralen, zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Zelfs met een zonsverduistering zijn er nog zonnestralen die de aarde bereiken, alleen niet daar waar de maan tussen de zon en de aarde schuift. Als hier een complete zonsverduistering is, dan schijnt in Afrika nog de zon....
Je spreekt van zonsopgang op het moment dat de eerste zonnestralen zichtbaar zijn, dus op een plek aankomen. Derhalve komen, als de zon om zes uur opkomt, om zes uur de eerste zonnestralen op die plek.
12 jaar geleden
Op het punt van waarneming is dat in theorie op het moment van zonsopgang, maar het aardoppervlak is nooit helemaal vlak en in de praktijk zullen gebouwen, heuvels of glooiingen of dijken het moment vertragen en zelfs als dat niet het geval zou zijn zal het licht onder zo'n kleine hoek eerder wegkaatsen dan het oppervlak verwarmen. Wanneer het oppervlak inderdaad warmte opneemt zal alleen proefondervindelijk zijn vast te stellen omdat voor ieder oppervlak een andere mate van reflectie geldt en dus ook voor opwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt je vraag een beetje raar maar het antwoord wat je zoekt is 8 minuten. Het zonlicht doet er 8 minuten over om de aarde te komen. Dus als jij de eerste zonnestraal om 6 uur ziet is is deze om 5:52 van de zon vertrokken.

Toegevoegd na 28 seconden:
-is