Is er nu leven op mars? (zie artikel van vandaag)

http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1274566/2011/06/06/Amateur-astronoom-ontdekt-bewoond-gebouw-op-Mars.dhtml

Mogen we het niet weten of is het een dikke grap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij de zoveelste hoax.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hoax dat is wat ze graag zouden willen dat je denkt niet!? de mensen dom houden net als religie is een sterke kracht... ik sluit niets uit.

Het beste antwoord

het gevaar met dit soort dingen is dat je vaak voor gek word aangekeken. waneer je uitspraken doet die niet alledaags zijn. kijk naar columbus vroeger dacht men ook dat de aarde plat was. tegen deel werd bewezen en men ervaart het als een norm.

dus waarom zou dit niet mogelijk zijn ? waarom moet het meteen weer als grap worden bestempeld ? mars heeft lang genoeg water en een admospheer gehad om leven te kunnen ontwikkelen in de tussen tijd.
dus ik denk ja, er is leven op mars. bacterieel of een verloren beschaving. en eigenlijk hopen we dat laatste !!
het probleem is dat we willen geloven en ons verstand zegt nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Columbus werd raar aangekeken omdat zijn schatting voor het formaat van de aarde veel te klein was. Dat de aarde rond is, is reeds bekend sinds de klassieke oudheid. Dit is afgeleid van bijvoorbeeld de schaduw van de aarde op de maan tijdens maansverduisteringen, en schaduwmetingen op verschillende locaties op hetzelfde tijdstip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We weten inmiddels genoeg van Mars om te kunnen begrijpen, dat dit geen artefact is. Mensen kunnen vaak de werkelijkheid niet aanvaarden, en geloven dan maar fantasie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet maar nooit hé klaas ;)

Andere antwoorden (5)

Persoonlijk denk ik een hele dikke grap..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelf van niet. In google earth zijn er al eerder 'foutjes' ontdekt. Zo lijkt er een auto op de zijkant van een gebouw te staan. Die vind je oa op Map Of strange. Ik denk dat dit net zo iets is. Misschien een vlek of gwn stof op de lens???? Ik heb er verder daar geen verstand van:)

Er zijn vast mensen die gaan minnen op dit antwoord, maar dat zullen dan wel aliens zijn;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Kort gezegt: een fot of een dikke grap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het een grap is,

"Zichtbaar voor iedereen
Hij zegt dat de coördinaten van het Bio Station Alpha de volgende zijn: 71 49'19.73"N 29 33'06.53"W. Iedereen die dezelfde software heeft, kan het zelf met eigen ogen zien".

Het zou van alles kunnen zijn, zelfs een (kern)wapen.. Als dit echt serieus is zullen we er binnenkort wel wat over zien op het nieuws ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen, het is namelijk bewezen dat er water was/is op Mars. Waar water is, is leven mogelijk. Maar de vraag of er intelligent leven is op Mars? Dat denk ik niet. Dat wat je op het filmpje ziet is waarschijnlijk weer gemonteerd. Het ziet er erg nep uit namelijk. Met een beetje fantasie kun je van alles zien op Mars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gezien. Het is wel een beetje vaag, maar je kan toch de vorm van een soort gebouw zien.

Ik denk dat het een hoax is, maar je weet natuurlijk nooit.
Als je het filmpje hieronder bekijkt, zou er al lang leven op Mars zijn...

http://www.youtube.com/watch?v=Cwxc_zLH560