Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een lijst met alle verschillende soorten objecten die je kan vinden in de ruimte? Ik heb het idee dat ik er een of twee vergeet.

Ik wil een stuk schrijven, en daarin wil ik dit opnoemen. Maar het komt natuurlijk onprofessioneel over als er wat ontbreken. Wat voor soort hemellichamen zijn er allemaal? Byronisch dan :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
900

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, de NCG.
Laat ik wat objecten noemen: sterren, planeten, manen, kometen, planetaire nevels, nevels, sterrenstelsels, clusters, superclusters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en satellieten
en ruimteafval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die staan echt niet in de NCG. Misschien in een andere lijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie Klaas. Maar verder ook nog meteoren, meteorieten, asteroiden, bruine dwergen, witte dwergen, ringen om planeten, pulsars, quasars, zwarte gaten en niet te vergeten het hoofdbestanddeel: donkere materie waarvan nog geen mens weet waaruit die bestaat.
-STERRENHOPEN: Open sterrenhopen - Bolvormige sterrenhopen - Blue stragglers (blauwe achterblijvers) - Stellaire verbindingen - clusters (groep sterrenstelsels: Elliptisch-, Seyfert-, Starburst-, Spiraal-, quasar-, Radio-.)
-STERREN: Stervormende gebieden door interstellaire wolken - Einde van een ster - Rode dwerg - Witte dwerg - Superreus - Wolf-rayet sterren - Dubbelsterren.
-NEVELS: Emissie nevels - Reflectie nevels - Donkere nevels - Planetaire nevels - Protoplanetaire nevels - Bolwolken - H1-gebied.
-EXOPLANETEN - ZWARTE GATEN - DONKERE MATERIE ENZ.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding