Wolken kunnen op allerlei hoogten zitten.
Bijvoorbeeld op nul meter, dan noem je het 'mist'.
Aan de andere kant vindt je wolken tot 13-15 km hoogte.
Soms kan een verkeersvliegtuig er niet overheen vliegen, zo hoog.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Deze twee grondtypen worden verder onderverdeeld naar de hoogte waarop ze zijn ontstaan. Wolken die op hoogten boven de 5000 meter ontstaan Cirrus (veerwolken) genoemd (of hebben het voorvoegsel cirro-). Wolken op middelbare hoogten, zo tussen de 2000 en 5000 meter, hebben meestal een naam die begint met het voorvoegsel alto-. Lage wolken, op hoogten onder de 2000 meter, hebben geen voorvoegsel: de namen stratus en cumulus hebben dus betrekking op lage wolken.