Meer gravitonen bij grotere zwaartekracht?

Ik weet dat volgens de snaartheorie Gravitonen bestaan. Is het zo dat op plaatsen waar de zwaartekracht groot is(zwarte gaten, sterren etc.) meer gravitonen zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, als we dat eens konden bewijzen. Gravitonen zouden neefjes zijn van Fototen. Even een vergelijking; als er meer energie is, dan krijg je niet alleen meer fotonen. Iedere foton draagt dan zelf ook meer energie over en heeft dus een hogere frequentie. (bv. Gammastraling vs Infrarood)

Als gravitonen inderdaad bestaan zou je iets soortgelijks moeten zien. Maar het probleem is dat zwaartekracht altijd een aantrekkende kracht is en er geen meetbare energie wordt overgedragen.
Daarnaast kunnen gravitonen niet "stil" zitten (als ze bestaan).

Antwoord: als zwaartekracht wordt overgedragen door Gravitonen, dan zou een zwaardere massa meer Gravitonen moeten uitstralen en iedere Graviton zou dan een toenemende hoeveelheid energie (tot een onbekend maximum) overbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! :D

Andere antwoorden (1)

Het bestaan van gravitonen is bij mijn weten nog niet officieel vastgesteld.(aangetoond). Verder geldt dat hoe groter de hoeveelheid massa, des te groter de zwaartekracht.