Bestaat planeet nibiru of planeet x?

Volgens verhalen waren de planeten tot en met Saturnus al duizende jaren bekend, maar in 1781 werd er een nieuwe planeet ontdekt, deze werd Uranus genoemd. In 1846 werd Neptunus ontdekt. Maar onderzoekers vonden dat de banen van Neptunus en Uranus niet klopte, dus gingen ze vanuit dat er nog iets moest zijn. In 1930 werd toen eindlijk Pluto ontdekt, maar dit zorgde voor nog meer opschudding, want hoe kan Pluto Uranus en Neptunus beinvloeden, dus hebben onderzoekers een mythe in het leven geroepen. Die gaven ze de naam, Planeet X. Omdat het gewoon niet te verklaren is, geven mensen hun draai aan het verhaal.

ook al zouden de sterke telescopen die planeet al zien aankomen die desastreuze gevolgen zal hebben, zullen ze die informatie dan openbaar maken ? met massahysterie als gevolg ? waarschijnlijk niet. daarom kunnen wij iig niet met zekerheid zeggen of die planeet wel of niet bestaat. wel leuk om er over na te denken. volgens de maya`s leeft er een volk op nibiru. de annunaki. zoek maar op youtube