lichter door supermaan?

Zat effe de supermaan te bestuurderen.vanaf effe telescoop erop.

Maar zat ineens dom te denken toen ik naar de maan aan het kijken was.

Worden wij ook lichter op aarde als de maan dichterbij komt i.p.v verder weg?Omdat de maan ook aantrekkingskracht heeft vroeg ik mij dat af.

misschien is het maar een nanogram gewicht ofzo:p

Iemand?

Toegevoegd na 26 seconden:
bestuderen*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

misschien wel, maar zal wel niet waarneembaar zijn.
wel goeie vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk object met massa trekt andere objecten aan. De mate van aantrekking is niet alleen afhankelijk van de massa van het object maar ook van de afstand tussen beide objecten. In dit geval gaat het om de maan die een mens aantrekt. De afstand tussen beiden wordt kleiner, waardoor de aantrekking groter wordt. Dus je wordt inderdaad lichter. Overigens zal dit niet meetbaar zijn, zo klein is de mate van lichter worden.
Leuke vraag trouwens, zeker vandaag met die maan die zo dichtbij de aarde staat. Een plusje van mij voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me wel want de maan trekt water aan en wij bestaan voor het grootste gedeelte uit water.