welke kleur zal komeet Elenin hebben als we hem vanaf aarde kunnen zien?....blauw mischien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

dat is afhankelijk van de werkelijke kleur en de atmosfeer.

de 'gewone' witte wolken (zonder regen in dit geval als voorbeeld) kunnen alle kleuren hebben vanaf aarde.
oranje, rood, roze etc.
dit komt door de atmosfeer. het is ook de reden waarom sommige sterren lijken te knipperen en rood lijken.

het is dus niet te zeggen welke kleur het zal hebben omdat het variabel kan zijn.