zie dit nooit te gebeuren...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk of figuurlijk
ja de zon is explodeert over vele eeuwen en neem het gehele sterren stelsel mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal niet gebeuren. door aanraking.

De zon heeft zeker een einde en in de wetenschap wordt eengenomen dat de zon zal gaan zwellen. Daar de zon een gele dwerg is zal onze zon als nova ten onder gaan.

Als de zon in dat stadium (schattingen lopen uiteen van 3 -5 miljard jaar) eerst gaat zwellen staat de aarde zo dicht bij dat die verdampt. In een later stadium zal de zon groter zijn dan de baan die de aarde nu maakt. Maar dan is de aarde er al lang niet meer.

Toegevoegd na 6 minuten:
In bijgaande video wordt dit mooi uitgelegd (is wel in het Engels).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een + voor jou:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je.
Uiteindelijk wel; als de zon in zijn rode reuzenstadium komt, zal de omvang van de zon zodanig toenemen dat de aarde binnen de 'oppervlakte' van de zon komt.
De zon raakt dus de aarde in dit geval.
Dit duurt nog wel even, dus maak je niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor die tijd staat de zon zo dichtbij dat de aarde al verdampt is. ZIe ook de animatie in de video.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het principe van Romulus is correct , indien er ondertussen al niets anders gebeurd is met onze aardkloot.
Dat de Aarde verdampt vooraleer de Zon tot de Aarde zou kunnen. Maar dat doet niets af aan het mechanisme.
dus +