Komt er een komeet op de aarde af???

Ik hoor soms dat mensen zeggen dat er een komeet Eline op de aarde af komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/groot-komeet-elenin.151386

Antwoorden (3)

Je bedoelt waarschijnlijk de komeet Elenin. Deze komt niet echt op de aarde af, maar zal er langs gaan, op ongeveer 34 miljoen kilometer afstand van de aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je kop dus een beetje intrekt dan gebeurt er dus niet. Niet je hand op steken natuurlijk... :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komeet zou wel verbranden in de dampkring. Maar een asteroïde is een andere verhaal.
In 2003 is er een reusachtige komeet ontdekt (NASA), die in onze richting uit komt.Neat zou inderdaad heel groot zijn...maar verder valt er weinig bijzonders over te vertellen.
Astrologen en sterrenwichelaars echter zitten te popelen om iets 'zinnigs' te kunnen verkopen rondom het einde van de wereld in 2012....en brengen die staartster heel graag in verband met Nemesis , een mythische zwerfster.

Maar er komt inderdaad iets naar de Aarde en wel in 2029 en in 2036 nog eens : geen komeet maar een grote meteoriet : Apophis
De kans dat die op de Aarde terechtkomt is volgens de laatste berekeningen uiterst klein .We zullen ze op zijn minst zeer duidelijk met het blote oog zien voorbijkomen in 2029 en in 2036 nog eens , maar an veel dichter.
NASA , ESA en Rusland zijn nu al plannen aan het ontwerpen indien de meteoriet toch zou inslaan....
Als ze inslaat is het in het Oostelijk halfrond. En ze is niet klein , het zou een drama zijn voor de mensheid moest ze inslaan. Apophis is geen fictie ...ze komt , maar allicht alleen als aardscheerder.(foto)

Neat : is voor de NASA de moeite om te obseveren , maar die heeft...totaal niks te maken met catastrofes ...hoe graag bangmakers dit willen laten geloven , hun materiaal moet verkopen ,he

Toegevoegd na 2 minuten:
Link 1 : de bangmakerij over NEAT
Link 2 : betrouwbare informatie over APOPHIS

Toegevoegd na 26 minuten:
Zoek verder het web maar eens af naar komeet NEAT...en je zal zien dat er veel over gespeculeerd wordt op onbetrouwbare sites.
Zoek ESA of NASA informatie ... dan krijg je antwoordn van wetenschappers.

Toegevoegd na 26 minuten:
Zoek verder het web maar eens af naar komeet NEAT...en je zal zien dat er veel over gespeculeerd wordt op onbetrouwbare sites.
Zoek ESA of NASA informatie ... dan krijg je antwoordn van wetenschappers.

Toegevoegd na 33 minuten:
Nemesis : ik bedoel Niburu

Toegevoegd na 2 dagen:
Ah , ja Elenin komt er ook aan o 9-11 2012....dat wordt daar druk .
Er worden veel kometen ontdekt hoor.
Deze zou wel eens dicht kunnen komen...op zo'n 80 keer de afstand Aarde-Maan
Interessant om een sonde naar te sturen.
Maar ja....het is in 2012.....tijd om uw zonden te biechten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 'oostelijk halfrond' is nogal ruim, dat is de halve aarde.
Het maakt nogal uit of het Nederland is of Australië bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Niburu is een mythische planeet die onderdeel zou uitmaken van ons zonnestelsel, maar die toch niet waar te nemen is / was, dat is geen mythische zwerfster. En met: "Apophis is geen fictie ...ze komt , maar allicht alleen als aardscheerder.(foto)" Bedoelde je misschien het woord 'wellicht' in plaats van 'allicht'? Allicht betekent natuurlijk, daarmee zou je bij voorbaat al uitsluiten dat er een kans bestaat dat een dergelijk object de aarde raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apophis : uitsluiten niet , maar de NASA heeft het over 1 kans op 250.000 (Rusland acht de kans groter ) .Maar het is nog te vroeg om iets te besluiten. Niburu is inderdaad een mythische planeet of zwerfster of zwerfplaneet ('t verschil kende men niet)....maar dat is iets uit oude verhalen.(Maar wordt door bepaalde sterrenwichelaars wel gebruikt om het einde van de wereld aan te kondigen)
Maar ook zo een komt er ....in een verre toekomst.
http://www.kennislink.nl/publicaties/ruimtetoerist-op-weg-naar-ons-zonnestelsel
Sinds enige tijd gonst het van de geruchten op youtube en elders over een komeet die enige tijd geleden ons zonnestelsel is binnengekomen en afkoerst op een bijna botsing met de aarde. Op dit moment ligt de komeet
halverwege Jupiter en Mars.

Vanaf September wordt verwacht dat deze komeet een serieuze magnetische bedreiging voor planeet aarde zal gaan vormen, de komeet zal rond 25 September rakelings langs de aarde scheren. Er wordt geen impact verwacht. Op of rond 15 Maart wordt een krachtig magnetisch veld verwacht die de polen van de aarde verstoord. Rond die datum passeren de komeet en de aarde elkaar voor het eerst, de 2e passage waarbij de komeet heel dicht langs de aarde zal passeren is rond 25 September.

Code van de Komeet : C/2010 X1
Codenaam van de Komeet : Elenin (afkortingen van Eleven en Nine en E.L.E.)
ELE = Extinction Level Event

Voor alle Nibiru liefhebbers : Elenin is uw Nibiru.
Filmtips : Deep Impact (met zwarte acteur alias Obama ? en blonde nieuwslezeres alias blonde MSNBC nieuwslezeres. Allemaal toevalligheden ?) | The Day after Tomorrow | 2012

Zoals in eerdere artikelen vermeld heeft Hollywood de laatste jaren diverse films geproduceerd die achteraf gezien een meer dan bizarre profetische inhoud blijken te hebben Voor de sceptici blijft het slechts entertainment en vermaak, maar voor hen die verder kijken is het inmiddels wel duidelijk dat de illusionisten alias de illuminati via Hollywood meer en beter op de hoogte zijn dan de gewone man in de straat.

Overige bijzonderheden : In de film Deep Impact is de komeet door Leo Biederman ontdekt en wordt de komeet naar hem vernoemd. Elenin is ontdekt door Leonid Elenin en aldus is de komeet naar deze persoon vernoemd. Bizar toeval ? De komeet Elenin passeerd hoofdzakelijk door het sterrenbeeld Leeuw (Leo in Engels) Ook toeval ? Er zijn teveel overeenkomsten en bijzonderheden t.a.v. de Hollywood films en andere zaken die de twijfel steeds groter maken dat we hier niet met toevalligheden maar met vooropgezette kennis van elitaire mensen te maken hebben. In volgende artikelen komt daar nog meer over.