Zijn "aliens" altijd mannelijk, of zijn ze onzijdig, of vrouwelijk?

Mijn 'beeld' van een alien is een soort marsmannetje met van die antenne's op zijn hoofd, (beetje kinderlijk)maar wel een mannetje. Was ET niet ok een man/jongetje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Doe maar hoor!! Fantaseer maar, het is immers allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee, niets van dat alles...

Het enige dat van aliens gezegd kan worden is dat ze alien zijn... Vrouwelijk of mannelijk is menselijk en niet alien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het bij het juiste eind.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wíst het wel, de emancipatie is nog niet doorgedrongen in de ruimte, die vrouwtjes aliens mogen de planeet nog niet af.
+1
Geen idee.

Als er aliens zijn, zijn ze er waarschijnlijk in een zeer grote verscheidenheid. Dus zijn er waarschijnlijk zowel aliens die een vorm van mannelijk/vrouwelijk zijn zoals wij kennen. Het is ook mogelijk dat aliens onzijdig zijn, of zowel een mannetje als een vrouwtje. Waar geslachtsdelen er natuurlijk geheel anders uit zullen zien.

Daarnaast zijn er misschien wel ingewikkeldere vormen. Dus bijvoorbeeld 3 ouders. 1 voor een 'eitje', 1 voor 'zaadje' en een voor de 'baarmoeder'.

Het is allemaal mogelijk. We weten het gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ET was een meisje toch ? Hij heeft ergens ook een jurkje aan ! Nee, gekheid ; we krijgen helemaal niet de kans onder zijn / haar rokje te kijken....

Aliens zijn vooralsnog typisch menselijke bedenksels met vaak uitgesproken androïde trekjes, en DUS geven we ze ook, analoog aan mensen, gevoelsmatig een geslacht.

En hoewel de kans dat er in het heelal ergens leven is, oneindig groot is (al is de kans dat we dat ooit gaan ontmoeten oneindig klein), kunnen we ons eigenlijk onmogelijk een goede voorstelling maken van dat andere leven, omdat we redelijk beperkt zijn in ons denken tot dat wat we kennen ; variaties op mensen, dieren, planten en insecten en variaties daarop. Soms hebben we nog wel eens wilde ideeën als non-verbale communicatie of ongeslachtelijke voortplanting, maar we blijven min of meer binnen hetzelfde denkraam.

Jou beeld van een alien is dus een prima beeld, voor jou. In hoeverre het werkelijkheid is of met de werkelijkheid te maken heeft, doet feitelijk niet ter zaken, want we kunnen het toch niet controleren. De enige beperking is je fantasie, dus hoe antropomorfer je alien, hoe beperkter je fantasie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zullen we nooit weten. Aangezien het heelal een onverklaarbaar iets is, zal het wel of niet weten welk geslcht een alien heeft het ook zijn. Al zouden we een soort alien ontmoeten waarvan we weten dat ze onzijdig zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat er geen andere soorten zijn die wel twee geslachten kennen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Gazoo is dus jou stereotiepe beeld van een marsmannetje/alien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is 'mijn' alien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik wel een mooi beeld van een alien. Zou zo een vriendje kunnen worden. Het beeld van een alien zoals op de foto van Antwoordman vind ik een stuk angstaanwekkender.
Ze zijn nooit alleen mannelijk of vrouwelijk.

Als ze alleen mannelijk/vrouwelijk zijn kunnen ze zich niet voortplanten.

Dus of ze zijn mannelijk EN vrouwelijk of ze zijn onzijdig/tweeslachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is te verwachten dat aliens ook twee geslachten hebben. Het evolutionaire voordeel dat seksuele voortplanting heeft ten opzicht van geslachtsloze zal ook gelden op andere planten. Ten minste, als die aliens meercellig zijn; voor eencellig leven is delen de voordeligste methode van vermenigvuldigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gegarandeerd lesbo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is mogelijk het leven is nog steeds niet 100% doorgrond. Daarnaast wellicht beheersen ze het klonen wel tot in de perfectie. Jouw idee hierover is net zo goed als ieder gegeven antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er überhaupt een buitenaardse levensvorm bestaat, lijkt die totaal niet op alles wat je kan bedenken. Het zou geen ruggengraat hebben, of iets dat op ogen lijkt, of andere zintuigen die we hebben. Ons leven had namelijk op zoveel verschillende manier kunnen ontstaan, dat het simpelweg onmogelijk is dat ergens leven op dezelfde manier is ontstaan.