Jupiter heeft 4 manen en die hebben allemaal namen. Zie link met mooie foto's. Of er nog meer planeten met manen en hun namen zijn moet je zelf maar opzoeken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'manen' beste zondag, niet 'namen' :-) (het minnetje is niet van mij trouwens)
zondag
13 jaar geleden
O wat suf van mij, sorry voor de vergissing.

Andere antwoorden (3)

Mogelijks bestaan die wel ergens . In ons zonnestelsel zijn ze nog niet gevonden. Maar er is niet direct een reden waarom het niet zou kunnen.
Er zijn al over de 100 manen gevonden in ons zonnestelsel.
De meeste manen zijn echter kleine maantjes (ik zie de astronomische gezelschappen ze nog indelen bij de 'dwergmaantjes, als ze er nog veel ontdekken) met een beperkte massa en dus zwaartekracht...de aantrekking van de moederplaneet is doorgaans te groot.
Er zijn in het oneindige heelal zoveel constructies mogelijk , dat het bijna zeker is.
Maar voorlopig een niet te beantwoorden vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is zeer onwaarschijnlijk daar de zwaartekracht die het objekt waar zij omheen roteren een verstorende werking op de maan van een maan zou zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie af de bovenstaande reactie en sluit mij aan bij het antwoord hieronder. :'s
Dat is volgens mij niet uit te sluiten, het is een kwestie van proportie. Relatief gezien kun je planeten zien als "maan" van de ster waar ze omheen draaien. Onze eigen zon is maar een betrekkelijk kleine ster. Er bestaan veel grotere sterren. Stel dat zo'n supergrote ster een planeet heeft met de afmetingen van onze zon, en deze planeet draait op een afstand van de ster die groot genoeg is om niet te worden verzwolgen, dan zou het mogelijk moeten zijn dat er een vergelijkbaar zwaartekracht-patroon rond die planeet ontstaat dat vergelijkbaar is met ons zonnestelsel.
Het bovenstaande is theoretisch gesproken. Uiteraard sta ik open voor iedereen die dit wil weerleggen!