Waarom maken ze geen snellere raketmoteren met antimatirie of zo iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antimartirie is geen woord
raketmoteren is geen woord.... je vraag is dus geen vraag

Antwoorden (7)

1. omdat wij daar nog niet mee kunnen werken
2. omdat dat veel te gevaarlijk is om mee te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat had gekund, hadden ze het zeker al gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jij waarschijnlijk OF achterlijk OF 4 jaar OF geniaal grappig bent omdat je deze vraag stelt XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze weten nog maar nauwelijks wat het is, laat staan dat ze er iets mee kunnen doen:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antimaterie is wel te maken, alleen onwaarschijnlijk moeilijk te bewaren, gezien het met echt alles reageert. Voor zo'n vacuuumopstelling waarin magnetische velden de deeltjes in bedwang houden past nooit in een raket
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antimaterie zou een onbeperkte en enorm sterke energiebron kunnen zijn.
Maar alles hieromtrent zweeft in de buurt van theorie en hypothese vooralsnog.
Men heeft die energie kunnen opwerken voor een fractie van een seconde en me kent ook het gevaar van materie dat met antimaterie in contact komt (explosie).
Voor toepassingen zijn we er nog lang niet , als zou het ooit wel kunnen ?
Er zijn ook al hypothetische berekeningen gemaakt over de hoeveelheid antimaterie die zou moeten opgewekt worden : en dat blijkt ook gigantisch te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je vroeger iets te veel naar 'Star Trek' gekeken.

Antimaterie bestaat niet in de vrije natuur. Immers als het in contact met gewone materie zou komen (en daar is natuurlijk veel meer van), dan heffen die twee zichzelf op.

Daarnaast kan kunstmatig opgewekte antimaterie (bij het CERN in Zwitserland doen ze daar wel proefjes mee) niet opgeslagen worden. Om dezelfde reden: het opslagmedium is weer materie en dat gaat dus niet samen.

Om bovengenoemde redenen kan antimaterie dan ook nooit (!) als energiebron worden gebruikt. Waar zon- en windenergie, kolen en gas in de natuur voorkomen, moet antimaterie opgewekt worden. En dat proces kost veel meer energie dan dat het oplevert.