Dan staat hij aan de andere kant van de wereld! :)

Zie anders deze vraag ook even:
http://www.goeievraag.nl/vraag/maan-overdag-nederland-betekent-australie.85142
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de andere kant van de wereld. De maan draait om de aarde, en als wij hem niet zien is het bij ons dag maar aan de andere kant van de wereld nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ofwel : § Is het juist 'nieuwe Maan' , of het sikkeltje nog te klein.
§ Beschijnt de Maan juist de andere kant van de Aarde (bijv. Australië)
§ Staat ze te dicht bij de Zon vanuit ons gezichtsveld ( De Zon verblindt ons)
§.En dat is ook waar : Is het te bewolkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Al die factoren kunnen samen gaan , of twee of drie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens
+
Tussen de aarde en de zon , onzichtbaar voor ons omdat wij dan de schaduwkant zien ,of juist niet zien, van de maan.
Men noemt dit nieuwe maan