Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Kwestie van vakgebied. Als ik simulaties maak van software dan kan ik de frames verslepen. Dat noem ik frame dragging ;o)

Maar ik neem aan dat je dit bedoeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frame-dragging uit Einsteins relativiteitstheorie.

Toegevoegd op 08-06-2009 22:12:32
Einstein gaf aan dat tijd en ruimte met elkaar verweven zijn en dat deze tijd en ruimte krom kon worden getrokken door de zwaartekracht van voorwerpen.

In mensentaal is het m.i. wat ze bij Startrek doen. De ruimte uitrekken om met warpspeed door de ruimte (tijd) te reizen.

Toegevoegd op 08-06-2009 22:14:11
In 2004 zijn er nieuwe bewijzen gevonden voor het bestaan van de kracht bij de aarde. Dit is immers ook een draaiend voorwerp met een zwaartekracht: http://www.dossierx.nl/content/view/253/61/

Toegevoegd op 08-06-2009 22:21:48
Misschien een ander voorbeeld. Als jij 5 km af legt en je loopt 5 kom per uur dan doe je een uur over deze afstand. De ruimte en tijd zijn gelijk. Maar stel dat je de ruimte zo kunt verbuigen dat begin en eindpunt bij elkaar liggen, dan ben je in één keer ook al aan het einde. Je hebt dan een uur ingehaald. Maar of we dit kunnen begrijpen is een tweede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen in hokjes plaatsen, een stempel opdrukken..

Ik ken de term niet, maar ik denk dat het hier mee te maken heeft..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is als een draaikolk die een roterende massa in de ruimtetijd trekt.

Toegevoegd op 08-06-2009 22:09:43
massa = bijvoorbeeld een zwart gat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de vervorming van ruimte-tijd door een roterende massa [1].

Zoals je wellicht weet vervormt zwaartekracht de ruimte om zich heen.
Een roterende magneet zorgt voor een elektrisch veld. Op dezelfde wijze heeft een roterende massa invloed op andere massa's [3].

Als gevolg hiervan loopt een klok anders onder invloed van de rotatie van de aarde, hetgeen bewezen is middels de Gravity Probe B [2].

Er is ook nog een lineaire vorm van Frame Dragging, maar deze is te klein om succesvol te meten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding