hoe ver zijn we in de ruimtevaart.

zullen onze kinderen bijvoorbeeld al een planeet kunnen koloniseren.
zullen wij of onze kinderen al gebruik kunnen gaan maken van grondstoffen (delfstoffen) van andere planeten. Bijvoorbeel ijzer vanaf de maan.
zullen er nieuwe soorten levensvormen ontdekt worden buiten onze kennis (zoals recent met de hele arceen ophef).
hoe groot is hierop de kans?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je op deze vraag alleen kan speculeren en geen duidelijke conclusies kan trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus mag je deze vraag niet stellen of zo Ik vind het een goede vraag
sterredag
13 jaar geleden
dat zegt hij toch niet?.. hij zegt alleen dat de antwoorden hierop speculaties zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal soortgelijke vragen zijn in de afgelopen weken verwijderd nadat een aantal mensen er goede, doordachte antwoorden op gegeven had. Ik doe even de moeite niet meer. :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat bedoel ik. Er zitten hier een stelletje zelfingenomen moderators als wilden te deleten. Verboten ! Verboten !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee stippel, hoe kan dat? Vragen verwijderd? Antwoorden verwijderd? Hoe weet je dat dan?

Antwoorden (4)

We zijn zover dat we het idee van leven vinden zoals wij dat kennen beginnen los te laten als enige mogelijkheid.

Dit vergroot onmiddelijk de kansen omdat we open zijn gaan staan voor andere mogelijkheden.

Qua zoeken is dat nog steeds lastig en is zoeken naar wat bekend is wel een voor nu nog betere methode.

We zijn ook zover dat we een paar jaar terug wederom hebben ontdekt dat het heelal groter is dan we dachten. Dat er in die zwarte leegtes hele niet alleen zonnestelsels, maar melkwegstelsels zijn.

Dit heeft de aanwezigheid van dergelijke zaken ook weer enorm vergroot.

Hoe groot de kans is dat we dit kunnen bewijzen (echt gaan zien) is natuurlijk niet te benaderen. Maar als je bedenkt dat men 70 jaar geleden nog dacht dat we nooit naar de maan zouden kunnen en we inmiddels als al robotjes op mars hebben lopen en we zouden in dit tempo doorgaan met het idee dat dit zelfs versneld zou kunnen worden door ontdekking van nieuwe technologie.

Schat ik in en dat is een pure gok dat wij of onze kinderen ooit zullen meemaken dat er echt leven ergens anders dan op onze aarde gevonden zal worden (al zijn het maar de kleinste bacterieën)

Koloniseren, en delven etc, lijkt mij iets wat meer thuis hoort bij de generaties erna.
13 jaar geleden
Wat mij betreft: nog lang niet ver genoeg!

Over 'leven' staat hierboven al een uitleg, waar ik me volledig bij aansluit.

Of onze kinderen een planeet kunnen koloniseren? Ze zullen het wel kunnen; het kan onder water ook al, een ecosfeer inrichten. De stap de ruimte in, of naar een andere planeet, is qua kennis en kunde dan niet meer zo een hele grote.
Of ze het gaan doen? Ik denk het niet. Ik denk dat zoals wij ons leven nu ingericht hebben onze kinderen pas een andere planeet gaan koloniseren als het hier op Aarde echt niet meer gaat. Nu is er gewoonweg niet genoeg geld voor omdat voor een komende generatie te realiseren (helaas).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben er van overtuigd dat onze kinderen planeten binnen ons zonnestelsel kunnen koloniseren. daarbuiten nog lang niet. als je kijkt naar de ontwikkeling van technologie. deze blijft zich maar verdubbelen. met een grote snelheid. dus ook zullen de stappen naar andere planeten steeds sneller gaan.
zelfs wij zullen nog maanbasissen gaan meemaken. en mischien wel een marsbasis. omdat ze van af de maan dan naar mars zullen gaan.
ik kijk uit naar wat voor moois de toekomst ons te bieden heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch is het mogelijk dat wij ons op de maan of Mars vestigen, echter economisch is het niet haalbaar. Daarnaast zou het een enkele reis zijn iets wat op dit moment niet gewenst is.